loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ملاصدرا، هرمنوتیک و فهم کلام الهی

ناشر بنیاد حکمت اسلامی صدرا

نویسنده سید محمد خامنه ای

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 106

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45267 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دغدغه فهم صحیح متن، همیشه و همواره بعنوان یک مسئله مهم برای فیلسوفان، مفسران متون دینی و متفکران علوم انسانی مطرح بوده است.

آنچه که امروزه علم هرمنوتیک نامیده می شود، در واقع به بحث درباره شیوه های فهم متن (بویژه متن مقدس) می پردازد. در تفکر اسلامی هم این بحث با عنوان تفسیر و تأویل از همان آغاز مورد توجه بوده است.

اما هرمنوتیک با تفسیر باطنی یا تأویل، تفاوتهایی دارد که برای فهم این تفاوتها نیازمند آگاهی از مبانی فلسفی فهم کلام الهی در متون مقدس هستیم.

کتاب ملاصدرا، هرمنوتیک و فهم کلام الهی، تألیف آیت الله سید محمد خامنه ای، یکی از کتابهایی است که سعی کرده این مسئله را تبیین نموده و بویژه چگونگی فهم کلام الهی در تفکر اسلامی را از نگاه یکی از برجسته ترین و جامعترین متفکران و فلاسفه اسلامی یعنی ملاصدرا مطرح نموده و نشان داده است که مسئله فهم به گونه ای عمیقتر و بنیادیتر در حکمت متعالیه و عرفان اسلامی بحث شده است.

کتاب متشکل از یک مقدمه و دو مقاله می باشد. عناوین مقالات عبارتند از:
1ـ اصول تفسیر و هرمنوتیک قرانی نزد ملاصدرا
2ـ فهم کلام خدا در مکتب ملاصدرا.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما