loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتگوی دو مذهب: گفتگوی دو اندیشمند شیعی و سلفی درباره امامت

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محسن اراکی

مترجم سید امید موذنی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45372 10003022
8,500 7,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب ترجمه «حوار فی الامام : نص الحوار الفکری بین الشیخ محسن الاراکی و الدکتور محمد بن عبدالله المسعری» است که با نام «گفتگوی دو مذهب: گفتگوی دو اندیشمند شیعی و سلفی درباره امامت» به فارسی ترجمه شده است.
یکی از بهترین جلوه های حیات و نشاط اندیشه در هر امتی، بحث ها و گفتگوهای علمی و فکری است که در یک فضای علمی متین و موقر، در میان گرایش های گوناگون و مکتب های مختلف، درمی گیرد. کتاب پیش رو نیز نمونه ای نو از گفتگوی هدفمند در میان علمای مذاهب اسلامی است؛ گفتگویی که دست سرنوشت زمینه آن را برای دو تن از علمای برجسته اسلام رقم زد و در روزگار مهاجرت، دکتر محمد مسعری و آیت الله شیخ محسن اراکی را گرد آورد تا این دو در گفتگویی علمی و منطقی، مساله امامت را که یکی از مهم ترین موضوعات فکری و اعتقادی مورد اختلاف جهان اسلام است به بحث بنشینند و از سویی با رویکرد سلفی و از سوی دیگر، از دیدگاه شیعه دوازده امامی آن را بررسی کنند.
این گفتگو بین دو تن از علمای اسلام انجام شده است که هم زمان از جایگاه و اهمیت علمی و اجتماعی بالایی برخوردارند؛ یکی عالمی شیعی است که در حوزههای علمیه نجف اشرف و قم با بهره گیری از محضر مجتهدان بزرگ تحصیلات خود را تکمیل کرده است و افزون بر تخصص در علوم اسلامی، با علوم عقلی و فلسفی نیز انس دارد و در زمان گفتگو، نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا بود و هم اکنون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است و دیگری اندیشمندی اسلامی از مذهب وهابیت است که در کنار دروس دینی سنتی، در رشته فیزیک محض و ریاضی نیز صاحب تخصص است و از برجسته ترین شخصیت های معارض حکومت آل سعود در دهه نود میلادی و از مطالبه گران تغییر بنیادی رژیم سعودی به شمار میآید. همچنین وی از مهم ترین دعوتگران به ایجاد اصلاحات دینی و بازنگری در برخی از اصول مسلم در رویکرد وهابی سلفی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما