loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بعضی زن ها: مجموعه داستان

ناشر کتاب نیستان

نویسنده لورا فرمن

مترجم لیدا طرزی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 244

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45383 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این مجموعه 11 داستان کوتاه از برترین داستان نویسان انگلیسی زبان در سراسر دنیا به انتخاب داوران این جایزه گردآوری شده است. به لحاظ تاریخی به دلیل گذشت یک دهه از قرن 21، آثار این مجموعه را می توان نمایه ای از نگاه و نظر به تکنیک و فرم داستانی در دهه نخست قرن بیست و یکم به شمار آورد. داستان هایی که می تواند میزان تأثیرگذاری المان های فرهنگی اجتماعی در دهه نخست این قرن به زندگی فردی و اجتماعی مردم در بخش های مختلفی از دنیا را به تصویر بکشد.

سردبیر این جایزه در مقدمه این کتاب با تأکید بر این مسئله و نیز کشف و شهودی خواندن نگارش داستان به ویژه داستان کوتاه، تأکید کرده است که آثار حاضر در این مجموعه چه از نگاه داوران و چه مؤلفان آنها، هرگز مدعی کامل بودن و کنترل شدن تمامی مختصات یک داستان طراز اول را نداشته و ندارند اما از منظر تلاش نویسندگان برای سفر در دنیاهای تازه و کشف آنها آثاری قابل اعتنا و قابل تأمل به شمار می روند که می تواند تلنگری در مخاطبان و علاقه مندان به متفاوت دیدن زندگی در سراسر دنیا وارد کند.

در این مجموعه از منظر تنوع موضوعی می توان به داستان های متفاوتی برخورد. از بازآفرینی داستانی رویای زندگی در سرزمین های بکر و دست نخورده ای که تنها در افسانه ها می توان سراغی از آنها گرفت تا رابطه متقابل انسان و طبیعت و مخاطرات هر دوی آنها با یکدیگر. ران رش و جیمز لش دان از جمله نویسندگانی هستند که با چنین رویکردی در زمره صاحبان اثر در این کتاب قرار دارند.

داستان «آن آوازهای گاوچرانی قدیمی» نیز با چنین رویکردی و بر پایه یک باور قدیمی آمریکایی مبنی بر اینکه پایان هر رنج و سختی، رسیدن به یک نتیجه مطلوب است نوشته شده است و در آن نویسنده برای تصویر کردن و نمایش تأثیرگذاری این اتفاق بیش از هر چیز به نمایش خشونت طبیعت پرداخته تا بیش از هر چیز نتیجه به دست آمده را شیرین تر به تصویر بکشد.

در میان سایر داستان های این مجموعه نیز می توان مضامینی چون طبیعت به مثابه یک سد بزرگ برای زیست انسانی و یا تأثیر متقابل محیط زیست انسانی به افکار و روحیه انسان را مشاهده کرد تا در یک نگاه کلی ما به این باور برسیم که در سال های تألیف این اثر، محیط زیست جغرافیایی و انسانی مهم ترین و تأثیرگذارترین دغدغه انسانی به شمار می رفته است؛ تا جایی که بسیاری از داستان نویسان در سراسر جهان ترجیح داده اند در آثار خلق شده توسط خود به نوعی از المان هایی استفاده کنند که نمایش دهنده این مسئله است.

مجموعه داستان بعضی زن ها را می توان با این نگاه نمایه ای از مهم ترین دغدغه های انسانی برای زیست در قرن معاصر به شمار آورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما