loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقشه هایت را بسوزان: مجموعه داستان

3 (1)

ناشر کتاب نیستان

نویسنده لورا فرمن

مترجم لیدا طرزی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45385 10003022
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه داستان «نقشه هایت را بسوزان» در قالب مجموعه داستان های برگزیده جایزه ادبی ا. هنری با ترجمه لیدا طرزی منتشر شده است.
این کتاب منتخبی از داستان های برگزیده این جایزه ادبی در سال 2003 را در بر می گیرد که شامل 15 داستان کوتاه است.
این کتاب که هر ساله از سوی داوران این جایزه به معرفی آثار داستانی برگزیده در این جایزه ادبی می پردازد، در این شماره از خود به ماویس گلنت از نویسندگان برگزیده در دوره های قبل این جایزه تقدیم شده است.

نقطه قابل توجه در اهمیت این آثار نخست به محدوده انتشار آنها باز می گردد. این آثار بنا بر تعریف و رسالت این جایزه ادبی به برترین اثر منتشر شده داستانی در میان نویسندگان انگلیسی زبان ساکن آمریکای شمالی اهدا می شود، از این رو جدای از اینکه مهم ترین دل مشغولی های نویسندگان در بزرگ ترین بخش از جهان صنعتی را به نمایش می کشد، روایت کننده بخشی از سبک داستان نویسی رایج در آمریکای شمالی نیز هست.

در میان صفحات این کتاب با پانزده جهان بینی برای روایت داستان مواجهیم. برخی از داستان های این مجموعه مانند داستان «آن چیز در جنگل» سعی دارد تا با استفاده از عناصر فولکلور موجود در حافظه نویسنده به روایتی داستانی دست بزند. از سوی دیگر داستان هایی دیگر نیز در این مجموعه قرار دارند که مسئله مهم و اساسی آنها در مواجهه با مخاطب خود تصویر کردن عشقی است انسانی که در گذر زمان دچار نوعی فروپاشی و فراموشی شده است.با این همه حتی در این داستان نیز به فراخور وضعیت سیاسی ایالات متحده آمریکا در سال 2003 می توان به داستان هایی برخورد که نویسنده از نوشتن آنها قصد و نیتی جز محکوم کردن زشتی های جنگ و توان آن برای نابودی زندگی ندارد.

در بین مجموعه همچنین با داستان هایی روبروییم که در آنها سیاست و استعاره های حاکم بر آن دستمایه تحولی بزرگ در زندگی شخصی راوی داستان می شود و جدای از آن می توانیم داستان هایی را بخوانیم که حول تأثیر لحظه ای خاص یا کنشی خاص از زندگی یک شخصیت می گردند، مثل واقعه تکان دهنده داستان «دختر ایرلندی» و خیرخواهی احمقانه ای که در داستان «مجسمه ای مقدس» مشکلی را برای خانواده سنگ تراش ایجاد می کند؛ تمامی این داستان های تلاشی است برای به نمایش کشیدن الگوهای متفاوت از زندگی انسانی در بستر زندگی شهری.

از جمله نکات قابل توجه در این مجموعه حضور از آلیس مونرو نویسنده مشهور و برنده جایزه نوبل ادبیات در آن است.

این مجموعه از حیث زبانی نیز راوی تکثری است که مقتضای نگارش پانزده داستان با پانزده جهان بینی است. به عبارت دیگر با وجود قرار داشتن تمامی نویسندگان حول یک جغرافیای زیستی ثابت با عنوان آمریکای شمالی؛ اما تنوع زبان روایت، زاویه دید، پرداخت اجتماعی و حتی دغدغه های نویسنده برای طرح شدن، نشانی است از تمنای نویسندگان آنها برای روایت از جهان با زاویه دیدی بکر و بدیع و منحصر به فرد که به طبع برای بخشی وسیع از مخاطبان ادبیات قابل قبول و دلچسب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما