loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیداری اسلامی از ایده تا تحقق

ناشر امیرکبیر

نویسنده سید مهدی طاهری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 327

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران با تجدید حیات قدرت سیاسی اسلام، در ایجاد اعتماد و بیداری ملل تحت ستم نقش مؤثری ایفا نموده و به چند قرن خمودگی و انحطاط تمدن اسلامی خاتمه داد و همچنین موجب بیداری و احیاگری اسلامی بر پایه بازگشت به ایدئولوژی و مکتب اسلام گشته و با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ثمرات این انقلاب در کشورهای مصر، تونس، یمن، بحرین و برخی کشورهای دیگر هویدا شد.

دغدغه اصلی این کتاب آن است که با وجود تحقق ایده بیداری اسلامی در جهان اسلام، ضمن بهره مندی از فرصت های موجود، چگونه می توان از آسیب های آن دور شد.
در این راستا ابتدا در این اثر وضعیت آرمانی جامعه اسلامی و جامعیت اسلام در خصوص حکومت دینی، رهبری جامعه اسلامی و حاکمان را بحث نموده و با بررسی تلاش حضرت امام خمینی (ره) در تحقق الگوی آرمانی در کشور ایران، کارآمدی الگوی اسلامی در عرصه حکومت را در قبال الگوهای لیبرالیستی، ناسیونالیستی و پان عربیستی ترسیم و بررسی نموده و در نهایت به دنبال موشکافی فرصت ها و تهدیدات بیداری اسلامی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما