loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر تبیین سیاسی انقلاب

ناشر امیرکبیر

نویسنده حسین احمدی منش

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 167

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45492 10003022
18,000 17,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مسیری که نظام برآمده از انقلاب می پیماید، تا اندازه زیادی متأثر از تبیینی است که از آن انقلاب ارائه می شود. ازاین روست که تبیین ابعاد و زوایای گوناگون انقلاب و پرهیز از تقلیل گرایی را در تبیین بایسته می نماید. کتاب درآمدی بر تبیین سیاسی انقلاب، در پی آن است تا عوامل و شرایط سیاسی مؤثر در پیدایش انقلاب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. بدین منظور نخست به واکاوی نظریه های انقلاب روی آورده، مهم ترین مفاهیم سیاسیِ مندرج در نظریه ها را بررسی نموده و مدلی مفهومی ارائه کرده است. این مفاهیم عبارتند از: عدم گردش نخبگان، بحران مشارکت، سیاسی شدن نارضایتی ها، بسیجِ منابع، سازمان دهی، حاکمیت چندگانه و ضعف و ناکارآمدی دستگاه سرکوب. سپس در تطبیق با این مفاهیم، مصادیق و شواهدی از واقعیت انقلاب اسلامی ایران را بازشناخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما