loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب طنز - جلد پنجم = The book of SATIRE 5

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب سید عبدالجواد موسوی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4553 10003022
29,000 27,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب های طنز، چیزی شبیه یک مجله، البته بدون داشتن دوره انتشار، مطالبی را به خواستاران خود ارائه می دهند. سیدعبدالجواد موسوی که از سال های دور بهعنوان شاعر، روزنامه نگار و پژوهنده ای قابل شناخته شده، این دوره را مدیریت کرده و همانند یک سردبیر مطبوعاتی، مطالب تولیدی فاخر و قابل اعتنایی را برای این مجموعه گرد آورده است.
کتاب طنز (5) از مقاله «شکل دگر خندیدن» به قلم فاطمه کرد چگینی شروع می شود. ماهیت شوخ طبعی در کلمات فرهیختگان و نظریه های مختلف در مورد عوامل ایجاد خنده در طنز و شوخ طبعی و انواع شوخ طبعی، موضوعاتی است که مورد توجه نویسنده واقع شده اند. برنارد شاو، ارسطو، فروید، کانت، شوپنهاور، کمال الدین حسین واعظ کاشفی سبزواری، دکتر شریعتی و... از جمله کسانی هستند که در این مقاله، نظراتشان درباره طنز، هزل، هجو و... منعکس شده است.
اما بازخوانی «چرند پرند» دهخدا و شیوه و شگردهای او در نوشتن این اثر، عنوان مقاله ای از ولی الله درودیان است و در ادامه، یوسفعلی میرشکاک که تقریباً پای ثابت کتاب های طنز است، مقاله «طنز رندانه لسان الغیب» را با تیتر «چون نیک بنگری همه تزویر می کنند» قلمی کرده است.
بررسی سیر مقوله طنز در دوره صفوی به عهده بهروز ایمانی است که مقاله ای با عنوان ملاجعفری خروس باز ارائه می دهد.
آنچه در کتاب طنز پنج مورد توجه است، پیشینه طنز در ادبیات فارسی و عناصر تشکیل دهنده آن است. معرفی شخصیت زکریا تامر، نویسنده و طنزپرداز سوری و نقل چند داستان طنز از او، معرفی 32 اثر موش و گربه منظوم و منثور، تحقیق پیرامون نگرش جدید زیگموند فروید به لطیفه ها براساس ویژگی های ضروری آنها، معرفی سعید نوری و ذکر چند شعر از اشعار طنز او، دیگر بخش های این کتاب است.
نویسندگان این کتاب، معتقدند که شوخ طبعی از مؤثرترین قالب های بیان هنری است که به علت شیرینی و جاذبه خاص خود با اکثر روان ها سازگار می افتد و به همین دلیل مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما