loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقتل: برداشت های ادبی از واقعه کربلا

5 (1)

ناشر کتاب جمکران

نویسنده محمد خامه یار

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45549 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب که در آستانة فرارسیدن ماه محرم منتشر شده، 32 حادثه از حوادث تاریخ کربلا به صورت ادبی و موجز مورد توجه قرار گرفته است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: «خبرهایی از فاصله نه چندان زیاد، در آن سوی خیمه ها از اردوگاه عمر سعد، به گوش می رسد؛ خبرهایی دهشتناک که قرار است تنها یک بار در تاریخ محقق شود و یک بار صفحه تاریخ را به سیاهی بکشد اما ننگِ آن ابدی خواهد شد.
خبرهایی به گوش می رسد از سوی خیمه های بی هویتِ مردمان روزگار که سپاهی دیگر برای آغاز جنگ با حسین بن علی، فرزند وصیّ رسول خدا در راه است. خبر می رسد دیگر کودکان حسین، جرعه نوش ساغر فرات نخواهند بود و تشنه زلال فرات خواهند شد.
خبر می رسد، ماه آسمان کربلا، غروب خواهد کرد و در غم فِراق او، عمود خیمه های حسین(علیه السلام) یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و کودکان حرم، تشنه خواهند ماند.
زمزمه های قحطی آب در کنار شریعة فرات به گوش خواهد رسید. خبرهایی به خیمه های حسین می رسد که بارِ غمش بر دوش زینب سنگینی می کند. زینب، مادر غم ها می شود و سایه مهرش را بر سر کودکان می نشاند و پیام استقامت را در کامِ جان می ریزد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما