loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیاده ها: مجموعه رباعی (1383-1386)

ناشر سوره مهر

شاعر امید مهدی نژاد

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4555 10003022
18,000 17,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«پیاده ها» مجموعه اشعاری است با مضمونی اجتماعی و در قالب رباعی که شاعر آن ها را در فاصله سال های 1383 تا 1386 سروده است. دلیل اصلی نام گذاری این اشعار به « پیاده ها » را نیز می توان به خاطر قالب رباعی و کوتاه بودن اشعار دانسته که در کتاب هم که چندین بار تکرار شده است. به دلیل کوتاهی ابیات، می توان این مجموعه شعر را به پیاده نظام شطرنج تشبیه کرد.
درباره این مجموعه شعر می توان گفت که در واقع باتوجه به تلاش شاعر و سختی امور شاعری، شاعر برداشت خود را از تماشای صحنه اجتماعی در قالب کلمات بیان کرده است و در واقع مجموعه «پیاده ها» برداشت مهدی نژاد از اجتماع است.
این مجموعه شعر در قالب رباعی، در هفت بخش با محتوایی اجتماعی عرضه شده است.« هزار سال گفتیم و نشد» ، « جای تو هنوز در جهانم خالی است»، « رفتیم به جایی که نخواهیم رسید» ، « فصلی در باب تیغ و گردن هامان » ، « سه برگ سبز» ، « پرواز در آسمان معلوم » و « بر شانه مرگ زندگی باید کرد» بخش های هفتگانه این مجموعه رباعی را تشکیل می دهند.

مرگ ماه و ستاره ها را دیدیم
دیدیم و زمان مانده را پرسیدیم
گفتیم به خورشید: بیا بیداریم
رفتیم و کنار سایه خوابیدیم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما