loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با مشاهیر علم: آشنایی با فیثاغورث

ناشر موسسه نشر و تحقیقات ذکر

نویسنده پل استراترن

مترجم جواد ثابت نژاد

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 74

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45603 10003022
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر یکی از مجموعه کتاب های «آشنایی با مشاهیر علم، نوجوان و دانش» است که در آن مخاطبان کودک و نوجوان با زندگی نامه و آثار فیثاغورث، آشنا می شوند.

بیشتر افراد با قضیه مثلث قا ئم الزاویه این دانشمند آشنا هستند. مربع وتر با جمع مربع های دو ضلع دیگر برابر است اما بسیاری از اهمیت قضیه و معادله ای که جمع آن است و تاثیرات بزرگی که بر دید ما از جهان امروز دارد، بی اطلاع اند.
فیثاغورث به ظن قوی، نخستین ریاضیدان و فیلسوف جهان غرب است. کار او دید مردم نسبت به جهان را تغییر داد و سبب به وجود آمدن مفاهیمی مانند استدلال انتزاعی و اثبات قیاس شد. فیثاغورث و قضیه او تصویر کلی از زندگی و کار او به دست می دهد.

در مقدمه «آشنایی با فیثاغورث» می خوانید:
«فیثاغورث دیوانه نبود. تفکرش این گونه بود. فیثاغورث تحقیقا یکی از اولین نوابغ فرهنگ غرب است و به نظر می رسد که شایستگی این مقام را دارد. او آمیزه ای از هوشمندی و جنون بود. فیثاغورث از اولین ریاضی دانان و فیلسوفان بود. برتری او در حوزه های مختلف به این علت نبود که برای اولین بار از اعداد استفاده کرد. او جز اولین کسانی بود که می خواست توضیحی منطقی از جهان ارایه کند. می گویند برای اولین بار کلمات ریاضی دان، فیلسوف و تناسخ روح را با معنایی که خود قبول داشت، اختراع کرد و سپس آن ها را در مورد خودش به کار برد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما