loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رساله حقوق امام سجاد علیه السلام: شرح نراقی

5 (1)

ناشر انتشارات نبوغ | مهدی نراقی

نویسنده علی محمد حیدری نراقی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 608

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حقوق، مفهومی عام است که شامل مجموعه ی مقررات ،قواعد و اصولی می شود که روابط و مناسبات میان اجتماعات و افراد را به نحو متقابل تنظیم می کند.
نظام حقوقی در مکتب انبیا علیهم السلام به ویژه در اسلام، جامعه را براساس کرامت انسان استوار دانسته و بر مبنای معارف و عقاید صحیح بازسازی می کند و با نفی ارزش های کاذب نژادی و قومی ، همه ی مومنین را از قبایل ، طوایف و نژاد های گوناگون ،سفید و سیاه و عرب و عجم را به عنوان جامعه ی واحدی می شناسد.قوانین اسلام هماهنگ با فطرت است و نیاز ها و تمایلات انسان را در مسیری معتدل مورد توجه قرار میدهد.
از زمان های بسیار قدیم ، کتاب های اخلاقی و حقوقی فراوانی تدوین یافته ، ولی کم تر نویسنده و صاحب مکتبی را سراغ داریم که نمونه ی کامل عمل و نمود عینی گفته ها واندیشه های خود باشد،مگر انبیای عظام و ائمه ی معصومین علیهم السلام.
امام سجاد علیه السلام یکی از این انسان های شاخصی است که حقوق مبتنی بر کرامت انسانی را علمأ و عملأ ارائه فرموده است.
برای اینکه جامعه را به سلسله حقوقی که حضرتش در رساله ی حقوق خویش بیان داشته بیشتر آشنا کنیم، تصمیم به تحریر این اثر گرفته و ثواب آن را به روح بلند و ملکوتی امام سجاد و والده ماجده ی آن بزرگوار علیهما السلام ونیز به کلیه ی کسانی که بر گردن این حقیر حق داشته و خواهند داشت اهدا نموده؛ به امید این که در درگاه الهی مقبول واقع شده تا در فردای قیامت گرفتار حقوق دیگران نباشم، در پایان همگان را به پیروی و توسل و توجه به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سفارش میکنم، زیرا آن بزرگواران سرمایه ی بزرگ در دنیا و آخرت ما هستند.
لازم به ذکر است که حقوق در این کتاب بر مبنای موضوع رساله ی حقوق امام سجاد علیه السلام دسته بندی شده،ضمن آرزوی توفیق بیش از پیش از خداوند متعال، در مورد سهو و اشتباه از خوانندگان محترم پوزش طلبیده و راهنمایی های لازم را در خواست می نمایم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما