loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل فلسفی و عرفانی روح القدس در متون دینی

ناشر بنیاد حکمت اسلامی صدرا

نویسنده فاطمه علی پور

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 348

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

آغاز پیدایش اندیشه و تفکر به آغاز پیدایش انسان باز می گردد و یکی از موضوعاتی که همواره در طول تاریخ، ذهن بشر را بخود مشغول داشته است، چیستی موجودات ماورالطبیعه می باشد از جمله این موجودات که همه ادیان آسمانی بگونه ای بر وجود آن تأکید کرده اند، روح القدس است.

یکی از کتابهایی که سعی کرده به تحلیل این مسئله بپردازد کتاب تحلیل فلسفی و عرفانی روح القدس در متون دینی است. در این کتاب کوشش شده تا به این پرسشها که روح القدس چگونه موجودی است و در چه مرتبه وجودی قرار دارد و ادیان آسمانی چه تصویری از آن ارائه کرده اند و ... پاسخهایی از منظرهای مختلف داده شود.

این اثر دارای دو بخش است. بخش اول با عنوان مفهوم روح القدس و جایگاه آن در اندیشه ها و ادیان پیش از اسلام، شامل پنج فصل می باشد که عناوین آن عبارتند از: مفهوم و اصطلاح واژه روح، روح القدس در آموزه های دین زرتشت، روح القدس در اندیشه های یونان باستان، روح القدس در متون دینی و تفکر یهود و روح القدس در متون دینی و تفکر مسیحیت.

بخش دوم اختصاص دارد به روح القدس در تفکر و آموزه های اسلامی و شامل چهار فصل است که عبارتند از: ماهیت روح القدس در قرآن کریم و تفاسیر، روح القدس در متون روایی، روح القدس در نگاه فیلسوفان مسلمان، روح القدس در عرفان اسلامی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما