loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لالا کن لولو، لولو کوچولو

مجموعه لالایی ها

ناشر امیرکبیر

شاعر مصطفی رحماندوست

تصویرگر سید حسن موسوی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 14

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

لالا کن لولو، لولو کوچولو سروده مصطفی رحماندوست، شامل شعرهای لالایی، از مجموعه کتابهای لالایی ها است. این شعرها همانطور که از نامشان پیداست، شعرهایی کوتاه با موضوع لالایی برای خردسالان هستند، که با زبانی کودکانه و تخیلی خلاق، فضایی آرام و شاد را برای خواب کودک فراهم می آورند.
در سرودن اشعار شاعر از عناصر مختلف استفاده کرده و لالایی هایی با عناوینی چون: ماشین بابا خوابیده، کجایی؟، لولو کوچولو، لالایی سگ، من می خوابم تو هم بخواب، لالا مداد رنگی، خواب خواب خواب سروده.
همان گونه که از عناوین شعرها مشخص است شاعر در لالایی هایش از ماشین که متعلق به زندگی شهری است تا لولو که زاییدة تخیّل آدم هاست (و شاعر در شعرش به دروغین بودن آن اشاره می کند)، و همچنین چیزهایی مورد علاقه ی کودکان مثل عروسک و مداد رنگی بخوبی بهره برده است.
------
اگر برای کودک دلبندتان به دنبال کتابی هستید که لالایی هایی شیرین برای خواندن در رختخواب و آخرشب داشته باشد این یک گزینه مناسب برای شماست!
نویسنده با بهره گیری از عناصر مختلفی چون ماشین (از اجزای زندگی روزمره)، لولو (موجودی خیالی که شاعر در شعرش دروغین بودن آن را البته بیان می دارد) عروسک و مداد که وسایلی هستند که معمولاً کودک با آنها مأنوس است به خوبی بهره گرفته و با لحنی بسیار جذاب و با مصرع های کوتاه که قابل فهم و حتی قابل تکرار برای کودک است، لالایی های کودکانه را سروده.

لالالا، لالا
آقای ماشین
وقت خوابته
یه گوشه بشین

ماشین بابا
نمی ده ویراژ
رفته خوابیده
گوشه گاراژ

تو هم ماشینی
لالا کن، لالا
ببین خوابیده
ماشین بابا
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما