loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ آل سعود برگرفته از جلد اول کتاب تاریخ آل سعود

5 (1)

ناشر فراهانی

نویسنده ناصر سعید

مترجم ابومیثم (وحید)

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 160

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اثر حاضر ترجمه برگرفته کتاب تاریخ آل سعود است.
کتاب «تاریخ آل سعود» در دهه های هفتاد میلادی قرن گذشته توسط «ناصر السعید»، نویسنده سرشناس عربستانی به نوشته تحریر درآمد.

وی به رغم اقامت خارج از عربستان سعودی، اما پس از چاپ و منتشر کردن این کتاب، با حمایت مالی مستقیم خاندان سلطنتی آل سعود، به دست مزدوران آل سعود ترور شد و جان باخت.
نویسنده، به وحدت بین محمد بن عبدالوهاب و آل سعود پرداخته و در ادامه توضیح مفصلی از دخالتهای انگلیس و جاسوسهای آنها در حکومت سعودی ارائه می دهد، و سیاستهای حکومت آل سعود را متأثر از دستورها جاسوسانی مانند (جون فیلبی و برسی کوکس) و امثال آنها می داند مؤلف با گزارش از جنایات حکومت آل سعود در زمان های مختلف استفاده ابزاری آنها از دین و توحید، به کشتار مردم در شهرهای مختلف توسط آل سعود اشاره می کند.

ناصر السعید در کتاب هزار و چهل صفحه ای خود، به بررسی جوانب گوناگون تک تک اعضای خاندان آل سعود از نظر فساد و انحرافات اخلاقی پرداخته است. مهم ترین بخش این کتاب، بخش بررسی نسب آل سعود است که نویسنده با استناد به منابع تاریخی اثبات می کند، اجداد آل سعود از یهود بودند که به جزیرة العرب آمده اند وی همچنین محمد بن عبدالوهاب را از نسل یهود می داند و مستنداتی را در این رابطه ارائه می دهد. ارتباط تنگاتنگ بین حاکمان سعودی و حکومتهای یهودی مانند رژیم صهیونیستی، و در نظر گرفتی منافع یهود در سیاستهای آل سعودی را از نشانه های ارتباطی سیاسی و معاهدات آل سعود با آمریکا و اسرائیل نیز اشاره می کند.


نویسنده این کتاب که تلاش داشته هیچ بخشی از جوانب و اقدامات «آل سعود» را از قلم نیندازد، در ادامه به جنایت و قتل عام های این خاندان علیه قبایل عربستانی می پردازد و برای اثبات گفته خود از برخی تصاویر و عکس های تاریخی که گویای واقعیت امر بوده، استفاده می کند.
ناصر السعید در کتاب خود همچنین به ارتباط نزدیک، اما محرمانه میان خاندان «آل سعود» با «بن گوریون» بنیانگذار رژیم اسرائیل پیش و پس از راه اندازی این رژیم اشاره کرده و بیان می کند: بن گوریون برای تأسیس رژیم مورد نظر خود، مورد حمایت مستقیم «آل سعود» قرار گرفت...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما