loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشمه در بستر، تحلیلی از زمان شناسی حضرت زهرا علیها السلام

ویرایش دوم

5 (2)

ناشر موسسه انتشارات حضور

نویسنده سید مسعود پورسیدآقایی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 704

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حجت الاسلام مسعود پورسیدآقایی در این کتاب 704 صفحه ای، ابتدا به تصویری از صحنه مدینه پس از فوت پیامبر اکرم(ص) اشاره می کند و سپس گام های حضرت زهرا(س) برای ترویج اسلام را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت به بیان ویژگی ها و خصایص آن حضرت می پردازد.

نویسنده با نثری ادبی و با ذکر آیات و روایات معتبر در احادیث شیعه و سنی در این کتاب، مدینه پس از فوت پیامبر اکرم(ص) را دارای چهار ویژگی حیرت و نگرانی، کمبود یاران توانمند و مخلص، نظام قبیلگی،باند نفاق و کینه از علی می داند و به صورت تفضیلی به بیان هر یک می پردازد.

در بخش دیگری از این کتاب، نویسنده به اقدامات مهم حضرت زهرا(س) اشاره دارد و می نویسد: «زهرا(س) یک تنه دوازده گام به تعداد تمامی ائمه(ع) برداشت و با گام های پرصلابتش زمینه را برای همه آنان فراهم ساخت».

وی به دعوت های شبانه حضرت زهرا(س) برای حضرت علی(ع) اشاره دارد و سپس به بیعت عقبه، غدیر، حدیث منزلت، مباهله، حدیث ثقلین و سد ابواب و فدک اشاره می کند.

بخش های بعدی این کتاب به ویژگی ها و فضایل اخلاقی آن حضرت همچون علم زهرا(س)، ایمان زهرا(س)، زهد زهرا(س)، آیات نازله در شأن زهرا(س) اشاره دارد.

نویسنده کتاب در ادامه به بررسی و روابط و جایگاه حضرت زهرا(س) نزد پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و فرزندانش می پردازد.

سه پیوست با عنوان «حور در آتش»، «دعا» و «توسل» بخش های دیگری از این کتاب است.

بخش پایانی کتاب چشمه در بستر، به صورت موضوعی شامل آیات، احادیث، اشعار، اشخاص، قبایل و فرق و مکان ها می باشد که به تفضیل آورده شده است و در نهایت به صورت تفکیکی تمام منابع مورد استفاده در این کتاب نوشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما