loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه تربیتی - جلد چهارم: تعلیم و تعلم علوم و معارف عقلی

ناشر موسسه اشراق و عرفان

نویسنده علیرضا اعرافی

ویراستار محمد خیری

تحقیق و تنظیم کتاب سید نقی موسوی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 488

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45907 10003022
195,200 185,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر چهارمین جلد از مجموعه فقه تربیتی اثر استاد علیرضا اعرافی می باشد.

در پیشگفتار این کتاب چنین آمده است: تعقل و اعتماد به روشنگری های عقلانی در راه یابی انسان و حل معضلات پیش روی وی، هرچند از جایگاه والایی در اندیشه دینی برخوردار بوده، تا آنجا که در کنار مسیر هدایت رسولان الهی، به عنوان رسول باطنی خوانده شده است؛ اما اعتبار و حجیت استدلالهای عقلانی در مکاتب و نحله های مختلف فکری و معرفت شناختی، دستخوش فراز و فرودهایی بوده است. نوشتار حاضر تلاش دارد روایی تمسک به دستاوردهای عقلانی و جواز فراگیری علوم عقلی را به منابع فقه عرضه نموده، پاسخ درخور فقه در این زمینه را عرضه کند.

این کتاب در پنج فصل سامان یافته است. فصل اول کلیات پژوهش را تبیین می کند و دومین فصل نگاهی تاریخی و پیشینه شناسانه به این موضوع دارد. فصل سوم و چهارم به ترتیب، ادله منع و جواز را بررسی می کنند و «جمع بندی و فروعات» به واپسین فصل سپرده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما