loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیر کردی ما شام را خوردیم

ناشر نیماژ

نویسنده رسول یونان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 104

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در پشت جلد این کتاب آمده است: «تصمیم گرفته بود با کسی کاری نداشته باشد تا کسی هم مزاحم او نشود. تن به گفت وگو نمی داد. در دنیای خودش زندگی می کرد. با این همه، آدم های فضول دست بردار نبودند. گاه و بی گاه متلک بارش می کردند که زبانش را گربه ها خورده اند. ما می دانستیم یک روز سرانجام طاقتش طاق می شود و با صدای بلند جواب همه را می دهد، اما کی؟ این را نمی دانستم. آدم هایی که سکوت می کنند یک روز فریاد می کشند، از جلد خود بیرون می آیند و کس دیگری می شوند، کسی وحشتناک و غمگین، و آن وقت دیگر کنترل شان از دست خارج می شود. نباید سربه سرشان گذاشت.»

«دیر کردی ما شام را خوردیم» شامل 28 داستان کوتاه است که «حرف ها»، «نیمه ی تاریک»، «مردی روبه روی دریا»، «انتظار»، «وقتی کتی می آید»، «آفتاب سفید»، «چیزهای شکسته»، «جمله هایی روی تابلو اعلانات»، «میشل در نوشابه های گازدار»، «پژمردن گلدان های شمعدانی»، «دیر کردی ما شام را خوردیم»، «از شب های ترس»، «اضطراب بعد از دور شدن کشتی»، «غریبه ای از زبان غریبه ای دیگر»، «زمان بیشتری در نور ماه»، «فراموشی»، «شبیه کابوس»، «کمی در آسمان»، «دفاع از انگورها»، «دنیای عجیب»، «یکشنبه»، «ما فراموش شدیم»، «آن دو خروس»، «عبور درد از پیشانی»، «مردی با پیژامه»، «شبی از پاییز»، «درباره ی عکس های او» و «پرنده ای در پیراهن» نام این داستان هاست.

در قسمتی از داستان «اضطراب بعد از دور شدن کشتی» می خوانیم: «چرا چرا باید به سؤال ها جواب بدهیم وقتی جوابش را نمی دانیم؟ مگر با جواب غلط به سؤال ها مشکلی حل می شود؟ اگر جواب های مان سؤال هایی در تاریکی خود داشته باشند آیا به تعداد سؤال ها اضافه نمی شود؟ باید گاه وبی گاه در برابر جواب دادن ایستادگی کنیم. چرا نمی گوییم جوابی نداریم تا دیگران را به اشتباه نیندازیم؟ اصلاً مگر چه اتفاقی می افتد جواب سؤالی را ندانیم؟»

رسول یونان متولد ۱۳۴۸ است. نخستین دفتر شعر وی با نام «روز به خیر محبوب من» در سال ۱۳۷۷ منتشر شد. «کلبه ای در مزرعه برفی» (مجموعه داستان)، «روزهای چوبی» (ترجمه/ گزینه شعر جهان)، «گندمزار دور» (مجموعه نمایشنامه)، «کنسرت در جهنم» (مجموعه شعر)، «بنرجی چرا خودکشی کرد؟» (ترجمه/ رمان – شعر از ناظم حکمت)، «یک کاسه عسل» ( ترجمه/ گزینه شعر ناظم حکمت)، «فرشته ها» (مجموعه داستان های مینی مال)، «تلگرافی که شبانه رسید» (ترجمه/ گزینه شعر ناظم حکمت)، «خیلی نگرانیم شما، لیلا را ندیدید» (رمان) و «بوی خوش تو» (ترجمه/ گزینه شعر آذربایجان) از آثار منتشر شده وی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما