loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب بیهوده

ناشر دوستان

نویسنده کریستیان بوبن

مترجم پیروز سیار

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 101

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کریستین بوبن، نویسنده فرانسوی زاده ۲۴ آوریل ۱۹۵۱ است. او پس از تحصیل در رشته فلسفه به نویسندگی روی آورد و تا کنون بیش از ۳۰ اثر از او منتشر شده است. کودکی، عشق و تنهایی دستمایه خلق آثار اوست. آثار بوبن مانند زنجیر به هم پیوسته اند، هر یک تصویر دیگری را روشن ساخته ودر کنار هم، تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می دهند. برای او تجربه های ساده زندگی ـ کودکی، عشق، تنهایی ـ دستمایه خلق آثاری عاشقانه است. بوبن بیش از آن که به مضامین و کلمات اهمیت دهد، به آوا و لحن کلام می پردازد؛ با این حال نوشته های او سرشار از اندیشه اند. اندیشه ای که از زندگی عاشقانه اش و از عشقش به زندگی سرچشمه می گیرد. برای بوبن نوشتن، سراییدنِ آواهاست.

بوبن در مقام یک آفرینشگر ادبی ، از نکات بکر و قابل تاملی سخن می گوید که در نهاد ادبیات و شعر نهفته است . از دیدگاه بوبن ، شعر کلامی شفابخش است که پیوندهایی ناپیدا را پدید می آورد وسخنی است که از خواننده دستگیری می کند و دیدگانی چند را در اینجا و آنجا روشنایی می بخشد . آنچه مایه زیبایی کلامی می شود ، راستی نهفته در بطن آن است که به ما قدرت شنیدن و دیدن می بخشد ، قدرتی که خود نتوانسته ایم به خویشتن دهیم . نویسنده بزرگ در دورترین فاصله از دنیا می نویسد و در نزدیک ترین فاصله به خویشتن . برای آزاد شدن از وزن دنیا و رهایی خویشتن تا از این طریق در رهایی همگان سهیم گردد .

کریستیان بوبن که از چهره های سرشناس ادبیات معاصر فرانسه است ، در این کتاب که مورد توجه خوانندگان بسیار قرار گرفته و تحسین خواص را نیز برانگیخته است ، به هفت نویسنده و شاعر بزرگ جهان می پردازد که عبارتند از : پل کلودل ، فرانتس کافکا ، شارل فردینان رامو ، ساموئل بکت ، فرانسیس پونژ ، گیوم آپولینر و گوستاورو . بوبن از طریق سخن گفتن درباره ی این چهره ها ی برجسته ی ادبی ، و آثارش ، می کوشد تا تاملات خود را در باب ادبیات و شعر بیان دارد .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما