loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگرشی بر مسئله سبک زندگی

ناشر تمدن نوین اسلامی

نویسنده سید محمدمهدی میرباقری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 42

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46005 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این متن حاصل ترکیب و بازنویسی دو سخنرانی استاد سید محمد مهدی میرباقری در موضوع سبک زندگی است که در آبان ۱۳۹۱ و اردیبهشت ۱۳۹۳ ارائه شده است؛ البته نکته های کوتاهی در تکمیل این دو سخنرانی، و نیز عبارت هایی برای توضیح بیشتر مطالب (که در کادرهای جدا آورده شده اند) به متن افزوده شد.

در مقدمه کتاب آمده است: یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری (دام ظله) بر آن تأکید کرده اند، آسیب شناسی سبک زندگی موجود و طراحی سبک زندگی اسلامی بوده است. از نگاه معظم له پیشرفت همه جانبه و تمدن سازی نوین اسلامی، از دو بخش ابزاری (صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار ا سیاسی و نظامی، اعتبار بین المللی و...) و حقیقی (موضوعات سبک زندگی از قبیل سبک ازدواج، نوع مسکن، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع تفریحات و ...) تشکیل می شود.

انقلاب اسلامی در بخش ابزاری پیشرفت های زیادی داشته است؛ ولی در بخش اصلی تمدن سازی اسلامی یعنی سبک زندگی، موفقیت چشمگیری نداشته و اگر انقلاب اسلامی در این بخش، پیشرفت جدی نکند، نمی تواند رستگاری به ارمغان بیاورد و امنیت و آرامش روانی به ملت مسلمان ببخشد؛ همچنان که در دنیای غرب علیرغم پیشرفت های ظاهری چنین اتفاقی نیفتاده و رستگاری و امنیت روانی ایجاد نشده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما