loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مناسبات رهبری و مرجعیت در نظام ولایی

ناشر تمدن و توسعه اسلامی

نویسنده محسن عمو شاهی

سال نشر : 1379

تعداد صفحات : 305

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اندیشه سیاسی مدون و سامان یافته، پشتوانه ای لازم و ضروری برای تمامی نظام و حاکمیت های سیاسی است. نظام جمهوری اسلامی ایران، در مدت دو دهه حیات پرفراز و نشیب خود، اگرچه از پشتوانه اندیشه و ایمان دینی بهره وافر برده است، اما هنوز از مباحث دقیق و مدون در موضوعات مختلف اندیشه سیاسی برخوردار نشده است. پیرامون این نظام حاکمیت، سوالات متعددی نظیر: ارکان، مبانی و اصول حاکمیت، ساختار ها و کارآمدی آنها، جایگاه و نقش اراده عمومی، چگونگی مشارکت مردم در تصمیمات حاکمیت و نظارت بر عملکرد حاکمان، مطرح بوده و هست که پژوهش درباره آنها و تبیین همه جانبه این مباحث توسط نظریه پردازان و پژوهشگران عرصه اندیشه را میطلبد.

کتاب حاضر در چهار چوب و گستره موضوع خود، بررسی پاره ای از مسائل فوق را بر عهده گرفته و ارائه تبیین های جدید و روزآمد از موضوعات مورد بحث را هدف گیری نموده است. امید است کاوش در زوایای مورد توجه این اثر، مقبول نظر دانش پژوهان، دانشجویان و اهل سیاست قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما