loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهادت نامه عشاق: مجموعه اشعار عاشورایی

ناشر کانون اندیشه جوان وابسته به موسسه کانون اندیشه جوان تهران

تحقیق و تنظیم کتاب لیلا خجسته راد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46120 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «شهادت نامه عشاق» مجموعه اشعار عاشورایی به قلم به قلم لیلا خجسته راد است که در گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سامان یافته و با نگاهی متفاوت به واقعه کربلا، می کوشد تا این اصل را نمایان کند که هیچ گاه واقعه جانسوز کربلا کهنه و از ذهن ها رخت بسته نخواهد شد.

در این کتاب، اشعار شاعران جوان امروز کنار شاعران مطرح گذشته و معاصر آورده شده تا مجموعه ای از چند نسـل، زنجیـره ای بسازند از ارادتشـان به امام حسـین(ع) و خانواده اش. سعی شده تا جای ممکن، خلاصه ای از زندگی و آثار همگی کنار نامشان آورده شود تا یادی دوباره شود از آنها که شناخته شده اند و آشنا شویم با شاعران چند دهۀ اخیر که در مصیبت خاندان رسول(ص) قلم زده اند.

اشعار همگی بنا بر تقدم تاریخ تولد شاعران، از قرن نهم هجری قمری تا دهۀ ششم قرن چهاردهم شمسی، به ترتیب آورده شده است. برای ایجاد نظم و یک دستی کار، اشعار موزون و اشعار سپید و نیمایی در دوفصل جداگانه آورده شده تا خواننده راحت تر به قالبی که به آن علاقه دارد، دسترسی پیدا کند.

و چه شرافت بزرگی ست، آن که شاعری، قلمش را بر پیکره سپید اوراق قربانی کند

و این قربانی موزون را رو به شش گوشه ارباب گرفته و بگوید: یا حسین این قربانی را از ما بپذیر!

کتاب «شهادت نامه عشاق» مجموعه اشعار عاشورایی از دو بخش کلی به شرح زیر تشکیل شده است:

بخش اول: یادداشت ها

بخش دوم: اشعار برگزیده

لازم به یادآوری است در بخش اول این کتاب یادداشت هایی از شخصیت های برجسته ادبی همچون: محمدرضا سنگری، محمدحسین باقری، مرضیه آتشی پور، اکرم نعمت الاهی، رضا جلیلی، حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی ایمنی، محمد حسن شاهنگی و .... وجود دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما