loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه هنر اسلامی

ناشر کانون اندیشه جوان وابسته به موسسه کانون اندیشه جوان تهران

تحقیق و تنظیم کتاب محمد آسیابانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46122 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر درصدد است فلسفه هنر اسلامی را برای علاقمندان معرفی اجمالی کند. این کتاب مجموعه ای از سلسله گفت و گوهایی است که با فرهیختگان و صاحبنظران داخلی در عرصه هنر زیبایی صورت گرفته است و به کوشش محمد آسیابانی، محقق گروه بینش و اندیشه مرکز پژوهش های جوان سامان یافته است.

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:

اسلام و هنر چه نسبتی با هم دارند؟ زیباشناختی در اسلام و غرب چگونه مقایسه می شوند؟ جایگاه خیال و محاکات در هنر اسلامی چیست؟ دیرینه هنر در مکاتب و سرزمین های اسلامی به چه تاریخی و کدام متفکران می رسد؟ اسلام درباره هنرهای تجسمی چه قضاوتی داشته است؟ و...

این ها مهم تـرین پرسـش هایی هستنـد که صاحـبنظران و فرهیختگانی همچون: دکـتر غلامرضا اعوانی عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دکتر محمد شهبا، عضو هیأت علمی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، دکتر یعقوب آژند، استاد تمام و عضوهیأت عـلمی پردیـس هـنرهای زیبای دانشگاه تـهران، دکـتر حسـن بـلخاری، عضو هیأت عـلمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دکتر سعید شاپوری، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و کارگردان تئاتر و... درباره آن گفتگو کرده و شاکله اصلی کتاب فلسفه هنر اسلامی را تشکیل داده است.

لازم به ذکر است این اثر از هفت فصل، به شرح زیر تشکیل شده است:
فصل اول: مقایسه اجمالی در زمینه تفکر زیباشناسی اسلام و غرب
فصل دوم: معنا و مفهوم خیال در هنر اسلامی
فصل سوم: معنا و مفهوم محاکات
فصل چهارم: نسبت اسلام و هنر
فصل پنجم: هنر دینی
فصل ششم: دیدگاه اسلام درباره هنرهای تجسمی
فصل هفتم: نقدتاریخ هنر اسلامی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی عرفا

عالیه

14 اسفند 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما