loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تندیس شکیبایی: ترجمه ای از کتاب زینب کبری من المهد الی اللحد

از ولادت تا شهادت

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده سید محمدکاظم قزوینی

مترجم جلال سبحانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 402

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46129 10003022
200,000 190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، ترجمه کتاب «زینب کبری من المهد الی اللحد» است و شامل شرح زندگانی حضرت زینب (س) از آغاز تا زمان وفات آن حضرت است که در بیست ویک فصل با این موضوعات تدوین شده است:
تاریخ ولادت و اسم و کنیه آن حضرت، حضرت زینت (س) در زمان پیامبر (ص) و فاطمه (س) علی (ع) و حسن (ع) و حسین (ع)، ازدواج حضرت زینب (س) و عدم خروج شوهر ایشان همراه امام حسین (ع) به سوی کربلا، فرزندان حضرت زینب (س)، مختصری از زندگانی ایشان، زینب (س) و فاجعه کربلا، رسیدن امام حسین (ع) به کربلا، شب عاشورا، روز عاشورا و شهادت عده ای از فرزندان بنی هاشم، وداع امام حسین (ع) با فرزند بیمارش.
در این کتاب با توجه به منابع تاریخی به زندگی حضرت زینب (س) از ولادت تا وفات آن حضرت پرداخته شده است. در انتهای کتاب نیز به اقوال در مورد مکان دفن آن حضرت اشاره شده است.
حدود 56 سال از زندگی شریف حضرت زینب کبری (س) پیش از وقوع عاشورا می‌گذشت و در این مدت، زندگی او پر از حوادث و پیشامد‌های مختلفی بود. او نقش مهمی در شکل‌گیری این حوادث داشت و شخصیت تأثیرگذاری بود که برای همه زنان با ایمان مثال قرار می‌گیرد.

کتاب تندیس شکیبایی در بیست فصل تنظیم شده است که به موضوعات زیر می‌پردازد:

فصل اول : تولد حضرت زینب (س)
فصل دوم : حضرت زینب در دوران پیامیر (ص)
فصل سوم: ازدواج حضرت زینب (س)
فصل چهارم فرزندان حضرت زینب (س)
فصل پنجم : زندگی حضرت زینب (س )
فصل ششم : زینب و فاجعه کربلا
فصل هفتم : اما در سرزمین کربلا
فصل هشتم : شب عاشورا
فصل نهم روز عاشورا
فصل دهم : وداع امام حسین (ع) با فرزندان بیمار خود
فصل یازدهم : یورش به خیمیه ها برای غارت اموال زنان
فصل دوازدهم : شهر کوفه
فصل سیزدهم : سخرانی زینب در کوفه
فصل چهارده : دارالاماره
فصل پانزدهم: کوچ اهل بیت به شام
فصل شانزدهم : علت خطبه خوانی زینب(س) در مجلس یزید
فصل هفدهم : فرزندان پیامبر در خرابه شام
فصل هجدهم : روز اربعین
فصل نوزدهم : پاره ای از روایات نقل شده از حضرت زینب (س)
فصل بیستم : وفات حضرت زینب (س)

امام حسین خواهرش زینب را به محافظت از بانوان و کودکان ، پس از به شهارت رسیدن خویش سفارش کرد و خداوند خود می داند که اجرای این سفارش تا چه اندازه دشوار بوده است ؛ به ویژه پس از آن یورش وحشیانه سپاه دشمن به خیمه های امام حسین و آتش زدن آن و پراکنده شدن زنان و کودکان در بیابان کربلا ، در آن دم که سپاه دشمن به خیمه های حسینی یورش آورد، بانوان حرم همگی ، به زینب پناه آوردند و خود را پشت او پنهان کردند ، کودکان نیز به او پناه آوردند و خود را از بیم ضربات تازیانه و چوب دستی، پشت او مخفی کردند. زینب نیز آن گونه که پرنده در هنگاه هجوم باز به آشیانه ، از جوجه هایش محافظت می کند، از آنان پاسداری می کرد و پیکرش را سپر زنان و کودکان قرار می داد تا آسیبی به آنان نرسد. به همین علت نیز در مدت زمانی کوتاه ، جسم شریفش بر اثر ضربات پی در پی تازیانه و چوب دستی به کبودی گرایید. پس از آن هجوم وحشیانه و آتش زدن خیمه ها ، زینب به دلجویی از بانوان و کودکان دشت بلا پرداخت . هر یک از آنان را با اسم صدا می زد و یک یک آنان را بر می شمرد و هر که را نمی یافت، خود به جست وجویش می پرداخت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما