loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امین زبان و ادب فارسی: راهکارهای علمی و عملی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) درباره ی پویش و گسترش زبان و ادبیات فارسی

5 (1)

ناشر انقلاب اسلامی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدحسن مقیسه

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46142 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«امین زبان و ادب پارسی» عنوان اثری است که در آن راهکارهای علمی و عملی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظّله العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره ی پویش و گسترش زبان و ادبیّات فارسی گرد آمده است.

امین زبان و ادب پارسی، مجموعه ای از سخنان و رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در باره ی حفظ و گسترش زبان فارسی است؛ و مخصوصاً از آن جهت که میتواند توجّه جوانان مؤمن و انقلابی را به جایگاه رفیع این زبان جلب کند و دلبستگی به زبان و ادب فارسی را در آنان فزون تر سازد، سودمند است. امیدوار باید بود که ملّت ما فرصتِ داشتنِ رهبری ادیب و سخن دان و سخن شناس را مغتنم شمارد و در برابر طوفانی که میخواهد با پنهان شدن پشت نقاب «جهانی شدن» همه ی مظاهر هوّیت و ملّیّت کشورها و ملّتها را محو سازد، ایستادگی کند.

این کتاب، با توجه به دلواپسی ها و امید بخشی های رهبر دانشور انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سیّد علی خامنه ای (مدّظلّه)، در خصوص زبان فارسی پدید آمده است.
ایشان در دیداری که در تاریخ 19/9/1392 با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته اند، نگرانی عمیق خویش را از وضعیّت کنونی زبان فارسی با این جمله ی کوتاه و ژرف بیان کرده اند:
«من خیلی نگران زبان فارسی ام؛ خیلی نگرانم ... من میبینم کار درستی در این زمینه انجام نمیگیرد و تهاجم به زبان زیاد است.»
و بعد از آن، رهنمودها و راهکارهای فرهمندانه ی خویش را برای برون رفت از این هنگامه ی وانفسا بیان فرموده اند، که چه آنچه این بزرگوار در این دیدار گفته اند و چه آنچه در طیّ سالیانِ پس از انقلاب اسلامی یادآور شده اند، مجموعه ای از بیم و امیدها، و راه دانی ها و چاه بینی ها را فرا دید دست اندرکاران علمی و اداری فرهنگ و ادب و هنر گشوده، که امید است از سردرگمی و ستوه بیرون آیند و مردان مردی را به میدان گسیل دارند که با اندیشه ای فردوسی وار و قدرتی آرش گون، بیندیشند و با هر آنچه بر راه است، از ناهمواری گرفته تا ناسازگاری، بستیزند، تا بتوان طلوع روزی را دید که آنچه مایه ی هویّت و فرهنگ ایرانِ سربلند است، دگرباره سر برآورَد و بتواند با توش و توان فراوان و جان مایه ای جاودان به پیش رود و چونان گذشته ی درخشان خویش، هم پروبال دیرین را بگشاید و هم به آفریدن شاهکارهای سِتُرگ و تازه دست یازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما