loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ نیمه توصیفی خبرهای رسانه ای (دوسویه)

ناشر سروش

نویسنده عباس علی مهاجری

ویراستار جعفر راثی تهرانی | معصومه طوفان پور

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 422

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46162 10003022
18,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خبر درست به مخاطب آگاهی می دهد، او را از نارسایی های اطراف و جامعه اش مطلع می کند، و دامنه مراقبت و مواظبت او را می گسترد. گسترش دامنه علوم به ویژه علم ارتباطات نیاز بشر را به اطلاعات و کسب اخبار روزافزون کرده است، و به تناسب آن بر تعداد خبرنگاران و سازمان های خبری افزوده و ساختارهای تحریریه آن ها را تخصصی تر و خبر رسانی را ظریف تر کرده است. ظرافت کار خبری در شفافیت و درستی خبر با استفاده از نقل صحیح و در عین حال استفاده از اصطلاحات متناسب با هر خبر برای جلب توجه مخاطب است. ارتباط مستقیم خبرنگاران با جامعه و با انواع ادبیات و واژگان اقشار و گروه های مختلف صنفی و علمی و طبقاتی موجب شده حجم قابل توجهی از اصطلاحات جدید خبری با وام گیری از انواع بیان ها ساخته و در متون خبری خبرگزاری ها و رسانه های جهان به کار گرفته شوند.
نیاز روزانه خبرنگاران رسانه های فارسی زبانی که با اخبار بین المللی سرو کار دارند به داشتن منبعی برای مراجعات روزانه به منظور درک مفهوم بجای این قبیل واژگان، انگیزه اولیه تدوین و تالیف فرهنگ حاضر توسط یکی از استادان رشته ژورنالیسم بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما