loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن اندیشمندان - جلد اول: ولتر، آن گونه که بود

نگاهی کوتاه بر زندگی و زمانه و آرای فرانسوا ماری آروئه ولتر

ناشر سروش

نویسنده شهریار زرشناس

ویراستار پروانه بیات

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 124

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46165 10003022
5,500 5,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن اندیشمندان - جلد اول: ولتر، آن گونه که بود، نگاهی کوتاه بر زندگی و زمانه و آرای فرانسوا ماری آروئه ولتر است. این کتاب به قلم شهریار زرشناس نوشته شده است و در انتشارات سروش به چاپ رسیده است.

از آغاز مواجهه دنیای شرق و جهان اسلام با مظاهر جدید تمدن غرب، که با ابزار فلسفه های الحادی و علوم سکولار بیشتر ساحت های فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان را به تصرف خود درآورده است، اصحاب اندیشه و تدین جهان اسلام رویکردهای متفاوتی برای سامان دادن تعامل صحیح با آن مطرح کرده اند.

در کشور ما نیز طی دو قرن اخیر جریانی فکری شکل گرفته است که جمع هم ورزان آن به سهم خود کمک شایانی به بازشناسی این فرهنگ استعماری و چگونگی تعامل با آن کرده اند.

کتاب حاضر، با عنوان «ولتر، آن گونه که بود»، اولین کتاب از زیر مجموعه اندیشمندان، از مجموعه بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن، در راستای تفکر مزبور، به بررسی آراء و فعالیت های سیاسی و اجتماعی ولتر (1694 - 1778) نویسنده معروف فرانسوی می پردازد.

ویکتور هوگو گفته است: "نام ولتر نماینده همه سده هجدهم است."
ولتر به موازات نگارش آثار مختلف، وارد تکاپوهای عملی سیاسی - اجتماعی شد و نقش موثری در جهت پیشبرد اغراض مدرنیستی ایفا کرد. او که از لحاظ صفات اخلاقی، شخصیتی به شدت لاابالی داشت، خود را داعیه دار گروه اجتماعی «انتلکتوئل»، که در زبان فارسی ابتدا به منورالفکر و بعد به روشنفکر معروف شدند، می خواند. او هم محصول عصر به اصطلاح روشنگری، و هم از تاثیرگذاران بر بسط فرهنگ روشن فکری این عصر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما