loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگانی حضرت زینب کبری (س) از ولادت تا شهادت

زینب الکبری (س) من المهد الی اللحد

3.5 (2)

ناشر آرام دل | مهریاس شمیم

نویسنده سید محمدکاظم قزوینی

مترجم محمد اسکندری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 424

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در تاریخ بشریت، مردان و زنان بسیاری یافت می شوند که در علوم و فنون مختلف از نبوغ سرشاری برخوردار بوده اند و آوازۀ آنان سراسر عالم را فرا گرفته است. خاندان پاک و طاهر نبوی (ع) نیز مردان و زنانی را در خود پرورش داده است که اسامی و عناوین بارز و آشکاری در عرصۀ آفرینش و تکوین هستند و یافتن مشابهی برای آنان بسیار سخت است.
یکی از چهره های ماندگار تاریخ، چهرۀ حضرت زینب کبری (س) است. ایشان دست پروردۀ پدر و مادری است که زندگی مبارک شان سرشار از فضایل و کرامات است. حضرت زینب (س) در طول حیاتشان با سختی ها و حوادث دردناکی روبه رو بوده و همواره با صبر و شجاعت با آن ها مواجه شده اند؛ ضمن آن که در موقع لزوم با فصاحت و بلاغت موجب سربلندی خاندان خود شده است.

نگارنده در کتاب حاضر زندگی این بزرگوار را از زمان تولد تا شهادت بازگو و حوادث زندگی ایشان را در برهه های مختلف در بیست فصل بیان می کند.

هنگامی که حضرت زینب (س) متولد شد و پیامبر اکرم بر آن آگاهی یافت، به خانه دختر بزرگوارش حضرت فاطمه سلام الله علیها آمد و فرمود: دختر عزیزم نوزادت را به من بده"
وقتی حضرت زهرا نوزاد را آورد رسول خدا (ص) او را در آغوش گرفت و به سینه ی مبارک خود چسباند آنگاه صورت شریفش را بر صورت او نهاد و با صدای بلند گریه ی شدیدی نمود، به گونه ای که اشک مبارکش بر گونه هایش جاری شد.
فاطمه (س) فرمود: خداوند چشمانت را گریان نکند ای پدر! چرا گریه میکنی؟
رسول خدا فرمود:" دختر عزیم ای فاطمه، این دختر به بلاهای بسیاری گرفتار خواهد شد و مصائب و حوادث تلخی بر او وارد خواهد شد، ای جگر گوشه من ! و ای نور چشمانم! هر کس بر او و مصیبت هایش گریه کند، ثوابی مانند ثواب گریه بر دو برادر بزرگوارش را خواهد داشت" سپس حضرت او را زینب نام نهاد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما