loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت براده ها - دفتر سوم: این است. آن نیست (روایتهای داستانی از دنیای اربعین)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 133

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46449 10003022
7,000 6,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حماسه جهانی پیاده روی اربعین را می توان خط شکن و پیش قراول تمدن نوین اسلامی در بعد جهانی به شمار آورد.
تمدن نوین اسلامی خلق عالمی جدید است، و با گفتن و تبیینِ تنها، نمی توان آن را قابل درک کرد. در کنارِ تبیین و کار علمی، ارائه نسخه های کوچک و فشرده عملی و عینی است که راه تمدن سازی را باز می کند و اربعین چنین قابلیتی دارد. وقایعی که در اربعین اتفاق می افتد، هم موجب آبادانی آخرت است و هم موجب پیشرفت اسلام عزیز در دنیا و نزدیک شدن به تمدن نوین اسلامی؛ ولی نقش دنیوی آن وقتی به حداکثر می رسد که با ابزار هنر قدرت ماندگاری در ظرف تاریخ را بیابد. گنجینه های اربعین - یعنی وقایعی که قابلیت تمدن زایی، ایجاد سبک زندگی و به وجود آوردن فرهنگ اسلامی را دارند – اگر با ابزار هنر - به ویژه هنرهای مکتوب که شاید بتوان آن را مادر همه هنرها به حساب آورد، - استخراج و استصحال نگردد و در قالب محصولات و کالاهای هنری ارائه نشوند، در تاریخ دفن خواهند شد و قابلیت تمدن سازی آن از بین خواهد رفت.
بر این اساس اگر وقایعِ پیاده روی اربعین در حداکثر ممکن، مورد استحصال هنری قرار گیرند، آنگاه در حداکثر ممکن توانسته ایم، از ظرفیت عظیم پیاده روی اربعین، در ایجاد تراکم و انباشت تجربه های عملی و ریختن آن به ظرف تاریخی برای رسیدن به اشباع تمدنی، استفاده نموده و بدین ترتیب فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی را سرعت و شتاب بخشیم.
دفتر سوم مجموعه 3 جلدی روایت براده ها، مجموعه وقایع و داستان هایی است که در سال های اخیر پیرامون اربعین حسینی رخ داده است. 'این است، آن نیست!' شامل 23 عنوان داستان به قلم نویسندگانی چون تقی شجاعی، رضا عیوضی، وحید نادری، یاسین کیخا، عابدین زارع، محمد امین ناظری و مهرنوش گرجی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما