loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ترک های باستان

ناشر امیرکبیر

نویسنده ال. ان. قومیلیو

مترجم بیوک سلطانی

با همکاری کلیشینکو کامارو

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 592

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب قانونمندی ظهور، گسترش و نابودی حکومت خاقانی ترک­های باستانی مورد تحقیق قرار گرفته است. مؤلف توجه زیادی به مسائل تاریخی (زندگی سیاسی، طرز معیشت، مذهب و فرهنگ) و محل جغرافیایی کوچ­روهای آسیای میانه در مرزهای دو دوره ـ دوره باستان و قرون وسطی ـ معطوف نموده است.

قسمت اول کتاب در مورد ترک­های باستان، از زمان پیدایش و شکل­گیری حکومت خاقانی و نابودی آن می­باشد. ترک­های باستان، حکومت خاقانی خود را در سرزمین­های وسیعی از دریای زرد تا تقریباً دریای سیاه تشکیل داده بودند. قسمت دوم مربوط به ترک­های آبی است که بیشتر آثار باقیمانده از ترک­های باستان در ناحیه آرخان مربوط به آن هاست. در این کتاب، نه تنها چگونگی شکل­ گیری حکومت خاقانی، آداب ورسوم و آیین مورد بحث قرار گرفته است، بلکه از مطالب بسیار با ارزشی در زمینه روابط داخلی خود آن ها نیز به تفصیل سخن رفته است. در این کتاب، جنگ­ها و روابط با همسایگان (چین، ایران، بیزانس و ...) نیز با موشکافی مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما