loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت های طلبگی - جلد سیزدهم: چالش های طلبگی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46502 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انتقال تجربه های صحیح و مفید بزرگان علم و استوانه های اخلاق و تربیت به نسل نو طلبه، با استفاده از راهکار جدید و در قالب کتاب های مهارتی، محور حرکت گروه سنت های حوزوی مرکز پژوهش های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده است. مجموعه مهارت های طلبگی تلاشی در این راستا است. سیزدهمین جلد از این مجموعه ارزشمند عنوان "چالش های طلبگی" را به خود اختصاص داده است.

عناوین این مجموعه بیست جلدی در یک طبقه بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است ودر طبقه بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می شود. "چالش های طلبگی" دفتری از فصل فردی این مجموعه است.

این کتاب، تلاش می کند ضمن تبیین چالش های زندگی طلبگی، مهارت مدیریت گذار از این چالش ها را ارائه کند.

طلاب جوان در مسیر زندگی تحصیلی خویش با فراز و نشیب های فراوانی روبه رو هـستنـد؛ چـالـش هـای تحـصیـلی، ازدواج، معیـشـت و تبـلیـغ از جـملـه ایـن فراز و نشیب هاست که چاره ای جز رویارویی با آنها نداریم.

عده ای راه فرار را برمی گزینند و طلبگی را کنار می گذارند. برخی به مقابله با این مشکلات می روند؛ منتها به دلیل نداشتن تجربه و آگاهی لازم، متحمل هزینه های گزاف مادّی و معنوی می شوند. در مقابل، کسانی که مدیریت مهار مشکلات را می دانند، با کمترین هزینه، بر مشکلات فائق می آیند.

این کتاب شامل شش فصل به شرح زیر می باشد:
فصل اول: کلیات
فصل دوم: بحران های تحصیلی
فصل سوم: بحران های پیش از ازدواج
فصل چهارم: بحران های ازدواج و تشکیل خانواده
فصل پنجم: بحران های معیشتی
فصل ششم: بحران های ناشی از تبلیغ

حیدری نیک در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین نگاشته است:
حضور یک طلبه در عرصه های اجتماعی، کارکردهایی دارد که در هیچ یک از اصناف اجتماعی بدین نحو و با چنین گستره ای این کارکردها وجود ندارد. نقش سازنده و تأثیرگذار ما طلبه ها در جامعه، انکار ناپذیر است. از طرف دیگر نسبت جامعه و مردم با روحانیت یک نسبت اصیل و هدفمند است؛ نسبتی که برآمده از نیاز مردم به آموزه های دینی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما