loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منشور فرهنگی انقلاب اسلامی به انضمام تبیین مفاهیم اساسی

ناشر آفتاب توسعه

گردآورنده کتاب علی ذوعلم

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 270

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46599 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
92,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

منشور فرهنگی انقلاب اسلامی به انضمام تبیین مفاهیم اساسی کتابی است که پیش  رو دارید با هدف تبیین محکمات و مرزهای اصولی اندیشه انقلاب اسلامی با مساعدت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و توسط فاضل گرامی جناب حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، تألیف شده است و در انتشارات آفتاب توسعه منتشر شده است.

کتاب منشور فرهنگی انقلاب اسلامی به انضمام تبیین مفاهیم اساسی، قادر است تا علاوه بر روشن کردن بسیاری از ظرایف و پیچیدگی های اصول فکری انقلاب، به ارتقاء توانایی مخاطب در تشخیص مرزهای انقلاب کمک نماید. این اثر به نحوی طراحی شده است که بتوان با برگزاری مستمر گارگاه های علمی، فرصت تقویت و به روزسازی آن را در دوره های زمانی مشخص فراهم نمود. حتی قبل از نهایی سازی و انتشار این متن به صورت کتاب نیز کارگاه های متعددی برای سنجش قوت مباحث و کفایت آن برای تحقق هدف مورد نظر برگزار شده است که جا دارد از دست اندرکاران این گارگاه ها سپاسگزاری گردد. در پایان، از علاقمندان دعوت می شود تا با ارسال نقدها و نظرات عالمانه خود، به تهیه ویراست های بعدی این اثر کمک نمایند.

این منشور، سندی است تبیینی و تجویزی ناظر به بنیان ها و عناصر هسته ای فرهنگ، برانگیزنده و الهام بخش، فرهنگ ساز و جهت دهنده تدابیر و فعالیت های فرهنگی در نیل به تعالی و همسویی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، که متناسب با اقتضائات، ظرفیت ها و محدودیت های مخاطبان و کاربران گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه عمل، ارتقاء می بخشد. این منشور تدوینی است یعنی در بخش مبانی، اهداف تدوینی است و در بخش اصول و اهداف تجویزی است. مخاطب این منشور همه فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند و لزوماً فارسی زبان و یا ایرانی نیستند بلکه در هر نقطه از جهان افرادی که با قلم و بیان و زبان خود در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی برای برافراشته شدن پرچم انقلاب می کوشند این منشور مخاطبش آنهاست و به این افراد کمک می رساند.

کتاب دارای یک بخش منشور فرهنگی انقلاب اسلامی و ضمیمه مفاهیم اساسی منشور که خود شامل پنج بخش به شرح ذیل است:
بخش اول: مبانی و مفاهیم کلیدی
بخش دوم: اهداف، مقاصد و ارزش ها
بخش سوم: عرصه ها و مقولات
بخش چهارم: راهبردها، اصول و سیاست های کلان
بخش پنجم: آسیب ها و چالشها

در پیشگفتار کتاب منشور فرهنگی انقلاب اسلامی به انضمام تبیین مفاهیم اساسی چنین آمده است:
اغراق نیست اگر بگوییم امروز عمده جریان کفر و استکبار در عالم در برابر جریان انقلاب اسلامی صف آرایی نموده و از هیچ کوششی برای خنثی سازی تاثیرات وسیع و عمیق آن بر جهان دریغ نمی کنند. در حال حاضر، دشمن از روش های گوناگونی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می کند لکن موثرترین روشی که طی سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است، روش نرم و در رأس آن، پروژه استحاله سازی نیروهای انقلابی است. استحاله  سازی انواعی دارد؛ نوع شدید آن، دگرگون کردن ذهنیت حاکم بر فرد و تبدیل فرد از یک عنصر انقلابی به یک عنصر غیر انقلابی است. اما نوع خفیف آن، جابجاسازی یا کمرنگ نمودن خطوط و مرزهای فکری و فرهنگی و از بین بردن حساسیت های فکری-فرهنگی در افراد است.

در این موقعیت، فرد استحاله شده، یا به عنصری خنثی و فلج تبدیل می شود، و یا بدون آنکه بداند، در میدان دشمن مستقر شده و عملا نقش تسهیل کننده را برای تحقق برنامه های دشمن بازی می کند. برای مقابله با پروژه استحاله  سازی، هیچ امری بهتر از رواج آزاداندیشی و تقویت بنیان های فکری نیروهای انقلاب نیست. پروژه استحاله  سازی، معمولا کار را با شناسایی و نفوذ در خلأها و ضعف های فکری افراد شروع می کند؛ سپس تلاش می کند با بهره گیری از همین خلأها و ضعف ها، به تخریب مرحله به مرحله ساختمان ذهنی فرد بپردازد.

برای مقابله با این پروژه، تنها اقدام مؤثر، تقویت بنیه فکری نیروهای انقلاب و شفاف سازی مرزهای فکری ـ فرهنگی برای آنهاست. در شفاف سازی مرزها، مهم ترین اتفاق، شناخت تمایزات اصولی جریان انقلاب و جریان معارض آن، سپس هویت و تشخص بخشی به نیروهاست. معمولا کسانی زودتر در معرض استحاله سازی قرار می گیرند که از هویت مستحکمی برخوردار نیستند. باید توجه داشت که گاه مرزهای فکری ـ فرهنگی برجسته و پررنگ است و تشخیص آن به راحتی ممکن است ولیکن گاه این مرزها از مو باریک تر و رنگ آن به سختی نمایان است. در این شرایط، تنها اشراف و عمق نگری فکری است که فرد را از ورود به مرزهای دشمن و ازدست دادن هویت خود صیانت می کند.
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1395
  • چاپ جاری
    1
  • تاریخ اولین چاپ
    1395
  • شمارگان
    2000
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    270
  • ناشر
  • گردآورنده کتاب
  • وزن
    374
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 17 آبان 1395
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    سه‌شنبه 16 آبان 1402
  • شناسه
    46599
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما