loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تمدن ایران و جهان (دوره هفت جلدی)

ناشر شرکت سهامی انتشار

نویسنده محمود حکیمی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 3326

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نخستین جلد این کتاب، شامل معرفی دوره های مختلف تاریخی است و تمدن سومر، تمدن بابل و آشوریان را دربردارد. سرفصل های مربوط به ایران نیز در این جلد شامل هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان است. این جلد در فصل های جداگانه ای نیز به یونان، مصر و روم باستان می پردازد. مباحث مربوط به پیامبران نیز از جمله مطالب جلد نخست این کتاب و شامل فصل هایی از جمله ظهور حضرت موسی (ع) و ظهور حضرت عیسی (ع) است. علاوه بر این مولف در جلد نخست به تمدن چین، ژاپن و تمدن های باستانی در قاره آمریکا می پردازد.
جلد دوم از کتاب «تمدن ایران و جهان» با فصل بیست و چهارم این کتاب با عنوان «تاریخ اسلام، آیین مهرورزی و محبت» آغاز می شود و در ادامه شامل فصل هایی از جمله واقعه غدیر خم، جهان اسلام پس از فوت رسول اکرم(ص)، جنبش های مردمی در عصر بنی امیه و بنی عباس، صفاریان، علویان، سامانیان، آل بویه، غزنویان و سلجوقیان است.
تمدن مسلمانان در اسپانیا، انحطاط و زوال امپراتوری روم، اروپا در سده های میانه جنگ های صلیبی، آزادی فلسطین و دادگاه های تفتیش افکار در اروپا برخی فصل های سومین جلد از مجموعه هفت جلدی «تاریخ تمدن ایران و جهان» را تشکیل می دهند. تحولات بزرگ علمی و هنری و کشفیات جغرافیایی در عصر رنسانس، پدید آمدن پروتستانیسم، مسکو پایتخت روسیه می شود، امپراتوری عثمانی، ژاپن سرزمین آفتاب و ایران در عصر صفویه، برخی از فصل های جلد سوم این کتاب است.
چهارمین جلد از این مجموعه شامل سرفصل هایی از جمله تحولات عظیم روسیه، انقلاب فرانسه، امپراتوری عثمانی از اوج قدرت تا ضعف انحطاط، تحولات جدید در سرزمین چین، سلسله زندیه و سلسله قاجاریه است.
پنجمین جلد کتاب «تاریخ تمدن ایران و جهان» با فصلی با عنوان جنگ داخلی آمریکا آغاز شده و در ادامه شامل فصل هایی از جمله گسترش علوم مختلف در قرن 18 و 19 است. تحولات بزرگ در قلمرو ادبیات و هنر، ادبیات فرانسه، ادبیات انگلیس، ادبیات روسیه و ادبیات آمریکا از جمله مطالب مهم این فصل است.
همچنین در ادامه این فصل مباحثی از جمله رشد و توسعه ادبیات کودکان در قرن 19، تحولات بزرگ در قلمرو مطبوعات، جنبش های مردمی در عصر قاجاریه، قیام های مردمی در چین و مبارزات ضد استعماری مردم هند ارایه می شود.
در جلد ششم از این مجموعه مطالبی از جمله جنگ جهانی اول، جنگ داخلی اسپانیا، ریشه ها و علل جنگ جهانی دوم، شوروی در عصر استالین، کودتای سوم اسفند و تحولات جهانی پس از جنگ جهانی دوم آمده است.
هفتمین و آخرین جلد کتاب «تاریخ تمدن ایران و جهان» شامل فصل هایی از جمله آفریقا پس از جنگ جهانی دوم، خاورمیانه پس از جنگ جهانی دوم، ایران پس از جنگ جهانی دوم، ایران در دوران پیکار با استعمار، جهانی شدن و گفت وگوی تمدن ها و سال شمار وقایع سیاسی قرن بیستم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما