loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هستی شناسی اجتماعی: درآمدی بر یک نظریه نو

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46719 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل ۴ فصل: بیان مسئله، روش پژوهش و معرفی مفاهیم اساسی، مسئله هستی شناسی امر اجتماعی در جهان اسلام، مسئله هستی شناسی امر اجتماعی در جهان غرب و بیان نظریه مختار است.

مسئلۀ هستی شناسی اجتماعی از مسائل فلسفی پیچیده در حیطۀ فلسفۀ علوم اجتماعی است و اتخاذ موضع روشن در این مسئله، تا حد زیادی دیدگاه ما در باب مسئلۀ عاملیت-ساختار را روشن می کند.
کتاب «هستی شناسی اجتماعی؛ درآمدی بر یک نظریۀ نو» سعی می کند نظریه ای ایجابی در این زمینه ارائه کند که عمدتاً مبتنی بر پاره ای دستاورهای علم اصول فقه، به خصوص نظریۀ تقارن شدید شهید صدر، است.

افزون بر این، کتاب حاضر به صورت فشرده برخی دیدگاه ها و نظریات تأثیرگذار در باب مسئلۀ هستی شناسی اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد. نظریاتی که هم شامل دیدگاه های اندیشمندان مسلمانی نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، علامۀ طباطبایی، شهید مطهری، استاد جوادی آملی، استاد مصباح یزدی، شهید محمدباقر صدر و ... می شود؛ و هم به سیر تاریخی این مسئله در جهان غرب می پردازد و آراء برخی اندیشمندان غربی نظیر اصحاب روشنگری، جامعه شناسان کلاسیک، ساختارگرایان، کاردگرایان، اصحاب کنش متقابل نمادین، طرفداران پدیدارشناسی اجتماعی، گیدنز، بوردیو، تایلر برج و جان سرل را مرور و بررسی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما