loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدافعان حرم 1: چله عشق (شهید نعمت الله نجفی)

ناشر بوی شهر بهشت

نویسنده سید سعید موسوی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 78

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

هجرت بریدن از خانه و شهر و دیار و زن و فرزند و هر آنچه که آدمی را اسیر و زمین گیر می کند و جهاد دل کندن از خویش است، یعنی آخرین حجابی که میان بنده و محبوب حائل می شود آنکه هنوز اسیر تعلقات و دلبسته عادات است کجا می تواند بال در فضای عالم قدس بگشاید؟»
و من همه ی این توصیفات را در مردانی از خاوران یافتم که هر قطره از خون به نا حق ریخته شان چراغی خواهد بود و غربت نهضت حضرت خمینی(ره) را بیشتر می نمایاند.
یکی از این مهاجرین نعمت الله است که در هرات متولد شد، در ایران زیست و در شام جاودان شد.
در این مرقومه او را زنی روایت می کند که سالها در کنارش زندگی کرد و هر باره کوله بار مردش را خودش بست. چرا که زندگی برای آنها در سفر بودن را رقم زده بود و آخرین بار نعمت الله نجفی مسافر سرزمینی شد که می دانست برگشتی نخواهد داشت و رفت تا شرفی دیگر بر گمنامی و مردانگی فاطمیون باشد.
ثریا نجفی اکنون با چهار فرزند خود که حاصل بیست سال زندگی با شهید نجفی است در منطقه ای حومه شهر مشهد با کمترین امکانات زندگی می کند و مشکلات نبود همسر را در تنهایی به دوش می کشد بی آنکه خم به ابرو بیاورد. می گوید هر گاه که بی تاب می شوم دلم را می گذارم در کنار دل حضرت زینب(س) و آرام می شوم.
آنچه می خوانید گفت وگویی است در مجالی اندک با همسر شهید مدافع حرم نعمت الله نجفی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما