loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین علیه السلام

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب ترجمه «قراءه فی بیانات ثوره الامام الحسین(علیه السلام)» استاد عبدالوهاب حسین است که به همت حجت الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو (پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری) به زبان فارسی صورت گرفته است.

نویسنده این کتاب که از مبارزان و انقلابیون بحرین است و هم اکنون در زندان های رژیم آل خلیفه به سر می برد، در این کتاب به شرح و تبیین هفت خطبه امام حسین(ع) و درس های قیام آن حضرت برای جامعه امروزی می پردازد. نویسنده در بخش مقدماتی به موضوعاتی چون مفهوم انقلاب، آشنایی با امام حسین(ع)، خلاصهای از سیره پاک ایشان، عناصر اصلی در شکلگیری این فاجعه و ویژگیهای امام حسین(ع) می پردازد. سپس شرح و تفسیر هفت خطبه یا نامه امام حسین(ع) در مقاطع مختلفی از حیات آن امام همام می آید که عبارتند از: خطبه اول: فلسفه انقلاب، خطبه دوم: جرقههای انقلاب، خطبه سوم: دلایل و اهداف انقلاب، خطبه چهارم: پذیرش دعوت، خطبه پنجم: تعیین سرنوشت، خطبه ششم: آگاهیبخشی و بیان دلیل و حجت، خطبه هفتم: زمان نبرد.

نویسنده در گفتار پایانی کتاب، به بیان ویژگیهای خطبه اسلامی انقلابی می پردازد و پنج ویژگی زیر را برمی شمرد: ویژگی اول: صداقت، روراستی و امانتداری، ویژگی دوم: وضوح و روشنی، ویژگی سوم: پایداری، ویژگی چهارم: مصداق داشتن، ویژگی پنجم: وقتشناسی مناسب.

در نسخه عربی کتاب «سخنان امام خمینی(ره) در تحلیل نهضت امام حسین(ع)» به عنوان «پیوست بسیار مهم» آمده است که بیانات امام در تاریخ 31 خرداد 1361 برابر با 28 شعبان 1402 ق است و عیناً از «صحیفه امام»، ج 16 ، صص 357 - 344 در ترجمه فارسی کتاب آورده شده است.«عبدالوهاب حسین» در بین انقلابیون بحرینی عموماً با لفظ «استاد» و لقب «مُفجّر الثوره» (آغازگر انقلاب) خطاب می شود و از مخالفان سرشناس رژیم آل خلیفه و از رهبران انقلاب بحرین به شمار می رود. وی رهبر و مؤسس گروه انقلابی «تیار الوفاء الإسلامی» است که از حیث نظری و عملی به مبانی اندیشگی انقلاب اسلامی بسیار نزدیک است. وی که سابقه حضور و فعالیت در جمعیت «الوفاق الوطنی الاسلامیه» را نیز دارد، یک بار در سال 1995م به مدت شش ماه، و بار دیگر برای مدت طولانی از سال 1996 تا 2001م در زندان انفرادی به سر برد. سخنرانی های آتشین وی، جرقه ای بر بشکه باروت انقلاب بحرین در 14 فوریه 2011م این کشور محسوب می شود و هم اکنون به جرم و بهانه «قانون شکنی»، «شرکت در توطئه تغییر نظام» و «برقراری تماس با گروه های خارجی»، از سوی رژیم آل خلیفه به حبس ابد محکوم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما