loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حیات عارفانه امام علی علیه السلام (انگلیسی)

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

مترجم داود سوداگر

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 131

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46913 10003022
79,000 75,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حیات عارفانه امام علی علیه السلام به زبان انگلیسی اثر آیت الله جوادی آملی از انتشارات اسراء منتشر شده است.
کتاب یاد شده اثر نوشتاری علامه آیت الله استاد جوادی آملی است که تبیین، تفسیر و توصیف ابعاد مختلف شخصیت علی(ع) با رویکردی عرفانی و قلمی برهانی به رشتة نوشته درآمد تا عرفان ناب و عارف حقیقی را در آینه وجود امام عارفان و قبله شاهدان و اسوة سالکان متجلی ساخته و معیار جامعی از حیث مفهومی و معرفت شناختی و مصداقی و پدیدار شناختی فراروی جویندگان صادق عرفان و سلوک عرفانی و تشنه گان وادی معرفت و معنویت قرار دهد که از محکمِ محکمات است تا همه متشابهات ساحت عرفان در پرتو و پناه آن تأویل و تفسیر گردد... کتاب یاد شده اثر نوشتاری علامه آیت الله استاد جوادی آملی است که تبیین، تفسیر و توصیف ابعاد مختلف شخصیت علی(ع) با رویکردی عرفانی و قلمی برهانی به رشتة نوشته درآمد تا عرفان ناب و عارف حقیقی را در آینه وجود امام عارفان و قبله شاهدان و اسوة سالکان متجلی ساخته و معیار جامعی از حیث مفهومی و معرفت شناختی و مصداقی و پدیدار شناختی فراروی جویندگان صادق عرفان و سلوک عرفانی و تشنه گان وادی معرفت و معنویت قرار دهد که از محکمِ محکمات است تا همه متشابهات ساحت عرفان در پرتو و پناه آن تأویل و تفسیر گردد. کتاب مذکور از خامة توانای حکیم متأله، فقیه برجسته، مفسر قرآن کم بدیل، عالم آگاه به زمان و خبیر و عارفی سترگ تراوش کرد که همه الفاظ و سطور کتاب حافل و حامل معارف عمیق و آموزه های دقیق و بینش زا و بصیرت آفرین است چه اینکه عرفان ناب را از راه شخصیتی که آیت کبرای خداست به تصویر کشیده و کتاب را در فصل های شش گانه به شرح ذیل تدوین نموده اند. فصل یکم: حیات و علم، تبیین حیات و پیوند آن با اندیشه و انگیزه آدمی، تقسیم علم به حصولی و حضوری و راهیابی خطا در علم حصولی، میزان سنجش معلومهای حسی و ارزیابی مراتب معرفت مباحث این فصل را تشکیل داده اند. فصل دوم: تفاوت عرفان با کلام و حکمت؛ امتیاز عرفان از علوم دیگر از نظر روش، جایگاه حیات عارفانه و سنجش آن با حیات حکیمانه، نقش ابزاری برهان برای عرفان و محدودیت عقل در ارزیابی معارف در این فصل بررسی شده است. فصل سوم: جهان بینی عارفانة امام علی(ع): در این فصل با استفاده از آیات قرآن و استمداد از سنت معصومان(ع) اثبات شده که جهان بینی امام علی(ع) عارفانه، یعنی شهودی و حضوری بود نه حکیمانه و متکلمانه، یعنی حصولی. فصل چهارم: سِرّه و سنت عارفانة امام علی(ع): بر پایه شهودی بودن جهان بینی امام علی(ع) در این فصل اثبات شده که سیرت و سنت آن امام(ع) در شؤون گوناگون، مانند دعوی، عبادت، دعا، دعوت و تولی و تبری شاهدانه بود. فصل پنجم: حیات عارفانه امام علی(ع) از منظر اهل البیت(ع): بهترین مُعِّرفان حیات شاهدانه علوی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند. از این رو با استعانت از سخنان آن بزرگواران حیات عارفانه علی(ع) اثبات و بررسی شده است. فصل ششم: حیات عارفانه امام علی(ع) از منظر رجال علمی؛ برخی سخنان مُعِّرفان بشری در باره علی(ع) چونان کلینی، صدرا المتألهین، ابو علی سینا، جاحظ بصری، احمدبن حنبل، خلیل بن احمد و ابن ابی الحدید در این فصل بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما