loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با ماهیت انقلاب اسلامی ایران

ناشر کانون علوم خطیب

نویسنده مرزبان کریمی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 310

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

وقایع و حوادث اجتماعی و تاریخی همانند پدیده های طبیعی احیانا از نظر ماهیت با یکدیگر اختلاف دارند.
همه نهضتهای تاریخی را نمی توان از نظر ماهیت یکسان دانست.
هرگز ماهیت انقلاب اسلامی صدر اسلام با ماهیت انقلاب کبیر فرانسه و یا انقلاب اکتبر روسیه یکی نیست.
تشخیص ماهیت یک نهضت از راههای مختلف ممکن است صورت گیرد : از راه افراد و گروههائی که بار نهضت را به دوش میکشند از راه علل و ریشه هائی که زمینه نهضت را فراهم کرده است از راه هدفهائی که آن نهضت تعقیب می کند از راه شعارهائی که به آن نهضت قدرت و حیات و حرکت می بخشد....

انقلاب اسلامی ایران به صنف و طبقه خاصی از مردم ایران اختصاص ندارد نه کارگری است نه کشاورزی نه دانشجوئی نه فرهنگی و نه بورژوازی .
در این نهضت غنی و فقیر مرد و زن شهری و روستائی طلبه و دانشجو پیله ور و صنعتگر کاسب و کشاورز روحانی و آموزگار باسواد و بی سواد یکسان شرکت داشتند.
یک اعلامیه که از طرف مراجع بزرگ عالیقدری که نهضت را رهبری می کنند صادر می شود در سراسر کشور و در میان عموم طبقات طنین یکسان می افکند طنینش در شهر همان قدر است که در روستا در اقصی نقاط خراسان و آذربایجان همان آهنگ را دارد که در جو دانشجویان ایرانی دورترین شهرهای اروپا یا آمریکا.
مظلوم و محروم را همان اندازه به هیجان می آورد که برکنار مانده را. استثمار نشده در همان حد احساس ضد استثمار پیدا می کند که استثمار شده .

این نهضت یکی از صدها واقعیتهای عینی تاریخی است که بی پایگی نظریه مفسران مادی تاریخ و طرفداران ماتریالیسم تاریخی را که اقتصاد را زیربنای جامعه معرفی می کنند و هر جنبش اجتماعی را انعکاسی از تضادهای طبقاتی می دانند و همواره دست توسلشان به سوی دامن کشدار درگیریهای مادی و تضادهای طبقاتی دراز است و همه راهها را به « شکم » منتهی می فرمایند برملا می کند...

به همین دلیل بررسی مبانی و ماهیت این نهضت عظیم بسی قابل توجه توجه و اهمیت می باشد.

کتاب حاضر در چهار فصل عهده دار بررسی مبانی انقلاب اسلامی ایران شده است:
1- تعاریف و اصطلاحات
2- علل، ریشه ها و ماهیت انقلاب اسلامی ایران
3- علل پیروزی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران
4- آسیب ها و آفات انقلاب اسلامی ایران .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما