loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسطین همیشه در اشغال: فلسطین از درون و بیرون

5 (1)

ناشر روایت فتح

مترجم سمیرا صادق ابدلی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 512

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47082 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده که خود یک فلسطینی است، با ارائه مشاهدات مستند بی شمار در مورد نقض حقوق اولیه فلسطینی ها در سرزمین مادری خود، روایتی خواندنی از شرح حال روزانه مردم تحت سلطه و اشغال صهیونیست ها ارایه می نماید.
علی رغم مباحث ارزشمند نویسنده، نقطه ضعف اصلی کتاب او، عدم توجه به اشغال کامل سرزمین فلسطین و تضییع حقوق مردم فلسطین، چه در اراضی اشغالی سال 1948 و چه در اراضی اشغالی سال 1967 است؛ نکته ای که جوهره اصلی موضوع مقاومت در منطقه و حامیان آن است.

بخشی از یادداشت نویسنده:

تجربه من از جنگ، ناسیونالیسم را به من فهماند و من را متوجه درستی این تفکر دکتر جانسون کرد که «میهن پرستی، آخرین پناهگاه و گریزگاه یک آواره است». نکته اصلی که از جنگ می آموزیم، این است که جنگ، غیرمنصفانه است و فرقی ندارد که چه کسی ماشه را می کشد، اما همان طور که پدر و مادرم به من یاد داده اند، مخالفت با ظلم و بی عدالتی، دینی بر گردن ما است. آن چه من را به سمت فلسطین می کشاند، نه ناسیونالیسم است و نه میهن پرستی، بلکه احساس من نسبت به عدالت است و امتناع از سکوت در برابر بی عدالتی، بی میلی به این که تنها به زندگی خود بپردازم و از مزایای شایسته ای که به عنوان یک استاد از آن برخوردارم، بهره برم و آن چه را که وردزورث روزی «موسیقی آرام و غم انگیز انسانیت» می نامند، از سر بیرون کنم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما