loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند!

ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نویسنده مو ویلمز

مترجم زهرا احمدی

تصویرگر مو ویلمز

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 44

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گاهی اوقات در جواب درخواست های نابجای دیگران فقط باید «نه» بگویید.
با این کتاب کودک شما نه گفتن را تمرین می کند!
«نه» گفتن به طور سنتی در مناسبات روزمره ی ما امری پسندیده نیست. کودک از ابتدا می آموزد تا (برای بچه ی خوبی بودن) در برابر درخواست های دیگران پاسخ مثبت داده و سعی در اجابت آن ها کند. در حالی که آموزش "نه" گفتن به همه کودکان (به ویژه کودکان جوامعی چون ما که درگیر تعارفات فراوان هستند) امری ضروری است. کودک ما باید بیآموزد تا در جواب خواسته های نامربوط و نامعقول با قطعیت پاسخ منفی دهد و از این کار شرمسار و خجل نباشد. با این کتاب شما و کودکتان می توانید نه گفتن را تمرین کنید. کتاب را با کودکان بخوانید، ابتدا از آن ها بخواهید تا مراقب اتوبوس باشند و به کبوتر اجازه ندهند رانندگی کند. سپس از قول کبوتر، متن را با صدای بلند بخوانید تا کودک فرصت بیابد در پاسخ به درخواست ها نه گفتن را تمرین کند. و در نهایت او را به دلیل گرفتن تصمیم درست تشویق کنید.
----------------
این کتاب یکی از بهترین آثاری است که به صورت فوق العاده لطیف، هوشمندانه و غیر مستقیم به کودک شما مفهوم وجدان و امانت داری و خوش قولی را می آموزد. ضمن آنکه به او یاد می دهد که گاهی اوقات لازم است به خواسته دل خودش نه بگوید! اگر وجود این خصایص در کودک دلبندتان برایتان مهم است این کتاب می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد!
نقاشی کتاب در عین سادگی فوق العاده جذابند و کاملاً کودک را با ماجرا درگیر می کنند و بر تأثیر گذاری هر چه بیشتر مفهوم مورد نظر نویسنده کمک شایانی می کنند.

سلام!
من راننده این اتوبوس هستم؛ اما مجبورم مدتی آن را اینجا بگذارم و بروم. می توانی تا برمی گردم، مواظب اتوبوس باشی؟
متشکرم. راستی، یادت نرود:
به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

زینب اقبال پور

موجود کنید لطفا

15 تیر 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما