loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده نقدهای رابین وود

ناشر ساقی

مترجم وحیدالله موسوی

گردآورنده کتاب وحیدالله موسوی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 448

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«گزیده نقدهای رابین وود» با گردآوری و ترجمه خوب و روان وحیدالله موسوی، این امکان را اکنون در اختیار ما قرار داده است، تا بار دیگر با خوانش نقدهای رابین وود، به بازبینی فیلم های مطرح در سینمای جهان روی بیاوریم.

انتخاب نقدهای رابین وود در این کتاب بر اساس تاریخ نوشته شدن آنهاست و نه براساس تاریخ ساخت فیلم ها، تا به این گونه خواننده کتاب بتواند گام به گام با سیر تحول فکری و کاری منتقد آشنا شود، با شمای کلی منتقدی که از سال های کودکی اش می گوید، از سال های تحصیل در کالج، تاثیر لیویس، تجربیات دوران جوانی، کنسرت ها، فیلم ها، تحولات فکری و بنیادین در زندگی اش، کلاس های درسش، دانشجویانش، تجربیات مختلف فیلم بینی، کاستی ها و نقایصش، نکته سنجی ها و توجه به جزییات، تاثیر فیلم ها و کتاب ها و موسیقی بر زندگی شخصی و روابطش، عملگرایی اش، دلالت های فرهنگی و سیاسی فیلم ها، نقد جامعه معاصر و شالوده سرمایه داری و پدرسالارانه آن، اتخاذ مناسب برای تحلیل و نقد فیلم ها و...
اینها و دیگر موارد ما را وا می دارد نقدهای رابین وود را بخوانیم تا با منتقدی بی نظیر، متعهد در قبال جامعه اش، محیط زیست، جنبش های دگراندیش، حقوق مدنی اقلیت ها و... آشنا شویم.
امکانی که به ما این دید را می دهد که جهان سینما را از دریچه نقدهای منتقدی صاحب نظر بهتر ببینیم؛ دیدنی برای جست و جوی «لذت آگاهی» در سینما و قصه هایش، برای درک بهتر واقعیت ها.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما