loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حافظ معنوی: غزلیات حافظ به روایت دکتر دینانی - جلد اول

5 (1)

ناشر اطلاعات

نویسنده غلامحسین ابراهیمی دینانی

تحقیق و تنظیم کتاب کریم فیضی

مستندساز غلامحسین ابراهیمی دینانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 991

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«حق با حافظ است که می گوید: نبود رنگ دو عالم که رنگ الفت بود. رنگ علامت کثرت است. مقصود حافظ این است که اصل هستی محبت است. یعنی خداوند عالم را براساس محبت به وجود آورده است. ظهور عالم بر اساس محبت است و اگر محبت در مبدأ نبود، عالم ظاهر نمی شد.»

(از غزل شانزدهم دیوان حافظ)

«حافظ معنوی» شرح و تفسیری روان و امروزی بر غزلیات عالمگیر حافظ شیرازی است که به عنوان یکی از شاعران بزرگ ایران و جهان، روایت زندگی ایرانی را برعهده دارد.
در این تفسیر کوشش به عمل آمده است تا علاوه بر رفع شدن مجهولات و ابهامات سخن خواجه شیراز، ارتباط آنها با حقیقت، انسان، زندگی، تاریخ و بخصوص فرهنگ ایرانی و اسلامی تبیین و تشریح شود.
این کتاب از دو بخش عمده تشکیل شده است که عبارتند از:
حافظ و چند مسئله بنیادی (مانند: حافظ و زمانه، جایگاه فلسفی و عرفانی حافظ، تفاوت ها و مشابهت های ابن سینا و حافظ، خیام و حافظ، حلاج و حافظ، آیا حافظ لیبرال است؟...)
بخش دوم هم به تفسیر غزلیات حافظ می پردازد که می توان به مباحث مربوط به: عشق، هستی، وحدت، کثرت، آزادی، سعادت، معرفت، اخلاق و روزگار اشاره کرد.

دکتر دینانی با نگارش مقدمه ای عالمانه بر این کتاب، گام مهمی در وادی تفسیر سخن حافظ برداشته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما