loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی تنبلی: روش جدید گام به گام در کاهش تاخیرها

4 (1)

ناشر دایره

نویسنده ادوین سی. بلس

مترجم مهدی قراچه داغی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 241

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «روانشناسی تنبلی» نوشته ی «ادوین سی. بلس» توسط «مهدی قراچه داغی» مترجم توانمند حوزه ی روان شناسی به فارسی برگردانده شده است. نویسنده با طرح سوال آیا تنبلی ذاتی است؟ به بحث درباره ی تنبلی پرداخته و راه های مقابله با آن را به صورت چند گام یا مرحله توضیح داده است. نخستین و مهم ترین گام، تغییر طرز فکر درباره ی تنبلی و قدم بعدی برنامه ریزی کردن برای کارهای موردنظر معرفی شده است. خواندن این کتاب به کسانی که می خواهند راه موفقیت را در پیش گیرند، از وقت خود استفاده ی موثر و بهینه ببرند و بر تنبلی خود غلبه کنند پیشنهاد می شود. کتاب روانشناسی تنبلی توسط «انتشارات دایره» منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

- طرز تلقی مثبت درباره غلبه بر تنبلی چیز خوبی است، اما مشکل را حل نمی کند. اجازه بدهید دقیقاً به اصل موضوع برویم. لطفاً توضیح دهید چگونه می توان این طرز تلقی مثبت را به واقعیت تبدیل کرد.

قبل از هر کار باید به جای کلی گویی به کار به خصوصی توجه کنید. بنابر این مسئله این نیست که چگونه تنبلی را متوقف کنیم. بلکه مسئله این است که مثلاً چگونه شیر آب خانه را تعمیر کنم! با کلی گویی به جایی نمی رسید. به جای آن موردی را انتخاب کنید و با آن مشغول شوید.
پس از انتخاب رفتاری که قصد اصلاح آنرا دارید، قدم بعدی تحلیل مسئله و یافتن علل تأخیر کردن است. علتهای متفاتی چون خستگی، نداشتن اطلاعات کافی، ترس از شکست، حواس پرتی، خجالتی بودن، ناتوانی بر سر انتخاب اولویتها و نظایر آن مسلماً محتاج روشهای متفاوتی هستند. در اغلب موارد اراده به تنهایی کافی نیست.
اما اشخاص به دنبال چرا نیستند! و به قدر کافی با مسئله عمیق برخورد نمی کنند. به عبارت دیگر، آنها در کار تحلیل دلایل تنبلی نیز تنبلی می کنند با اینکه می دانند که توجه کردن به علت مسئله نخستین گام در حل آنست با این حال در پرداختن به این اندیشه نیز تعلل می نمایند.

ص 21 و 22
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما