loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عدالت و حقوق

فقه و حقوق - 50

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47252 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

عدالت واژه ای مقدس است که همه ادیان در صدد تحقق آن بوده اند و قرآن هدف از ارسال رسل و انزال کتب آسمانی را اقامه قسط و عـدل در جامعه می داند: «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط». چنان که تمامی مکاتب بشری نیز حداقل در سخن آن را محترم شمـرده، ادعـای حـرکت به سـوی آن را دارنـد و طلایه داران تمامی تحولات حقوقی، اعم از ماهوی و شکلی و ملی و بین المللی پرچم فراهم سازی بستر و سازوکاری مناسب در جهت اجرای عدالت را بر دوش می کشند؛ اما باید گفت، عدالت مفهومی سهل و ممتنع است، زیرا اینکه عدالت چیست، مصـادیق آن کـدام اسـت، چه سنجـه هایی برای تشخیص آن وجود دارد، سازوکار مناسب برای اجرای آن چیست و... از اموری هستند که بسیار درباره آنها سخن گفته شده است، اما راه همچنان پیمودنی است.

در این کتاب، موضوعات مختلفی از بحث عدالت حقوقی شامل «اجرای عدالت، احسـاس عدالت»، «عدالت و حقـوق»، «حق و عدالت در اندیشه استـاد مطهری»، «نسبت میـان عدالت و حقوق بشر»، «اصـل فردی کـردن مجازات ها؛ تبعیضی فاحـش یا عدالتـی عادلانه تـر»، «استقلال بازپرس در انجام تحـقیقات مقـدمـاتی و تأثیـر آن در تحـقق دادرسـی عادلانـه تـر» و «راهکارهای تأمین عدالت» بررسی شده است.

عدالت دُر نایابی است که غواص بشریت در طول زمان و در همه ادوار تاریخ و تمامی تمدن ها در پی صید آن بوده است. در راه نیل به این آرمان بزرگ چه عمرهای گران مایه ای که صرف نشد. چه مرارت ها و ملامت ها که به جان خریداری نشد و چه خون های پاکی که سنگ فرش کوچه ها و خیابان ها را رنگین نساخت و این همه خون دل خوردن در برابر این مقصد و مقصود والای بشری، بهای زیادی نیست، چه اینکه قوام و پایداری عالم هستی، بر پایه عدل و داد است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما