loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ذبیح روح الله: خاطراتی از زندگی شهید حاج اسماعیل رضایی

ستارگان اصناف و بازار

ناشر فاتحان

نویسنده محمد داوودی جاوید

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 144

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«ذبیح روح الله» عنوان کتابی از «محمد داوودی» است که به خاطراتی از زندگانی شهید حاج «اسماعیل رضایی» می پردازد.
این کتاب در دو بخش تدوین شده است. بخش نخست به خاطراتی از زمان تولد تا هنگام آشنایی و ارتباط شهید رضایی مشهور به «طیب» با حضرت امام خمینی(ره) می پردازد و بخش دوم به وقایعی که پس از 15 خرداد رخ داد توجه دارد.

«شهید عراقی خاطره جالبی در مورد علت دگرگونی طیب دارد. این خاطره نشان می دهد که طیب به دلیل ارادت به امام خمینی و روحانیون، اقدام به نصب عکس امام بر روی عَلَم خود نمود. پیام امام خمینی که از طریق حاج مهدی عراقی به گوش طیب رسید، او را دچار چنان تحولی نمود که دست از جان شسته، برای دفاع از امام(ره) و اسلام به میدان آمد.»

شهید عراقی می گوید: «برای دیدن مرحوم طیب، رفتیم و گفتیم که ما منزل آقا (امام خمینی ره) بودیم. آنجا به مناسبتی صحبت شد و اسم طیب وسط آمد. بچه ها گفتند؛ این دسته ای که ما میخواهیم روز عاشورا راه بیاندازیم، ممکن است اینها بیایند، نگذارند و به هم بزنند. آقا (امام خمینی) فرمودند؛ نه.

اینها علاقه مند به اسلام هستند و اینها هم اگر روزی یک کارهایی کرده اند، آن عرق دینی اش بوده. روی حساب توده ای ها و کمونیست ها و این ها آمده اند یک کارهایی کرده اند. اینها کسانی هستند که نوکر امام حسین علیه السلام هستند. در طول سال همه فکرشان این است که محرّمی بشود، عاشورایی بشود و به عشق امام حسین(ع) سینه بزنند، خرج کنند، چه بکنند و از این حرفها. خاطر جمع باشید.

مرحوم طیب جواب داد؛ اینها عید هم میخواستند از ما استفاده بکنند. شما خاطرجمع باشید. تا حالا چندین بار سراغ ما آمده اند و ما جواب رد به آنها داده ایم. حالا هم همین جوره. همانجا دست کرد یک صد تومانی داد به پسرش اصغر و گفت: میروی عکس حاج آقا را میخری، می بری تو تکیه که به علامت ها بزنی.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما