loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه گفتار در باب اقتصاد مقاومتی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده اسماعیل نوده فراهانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47264 10003022
6,000 5,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف نهایی کتاب «سه گفتار در باب اقتصاد مقاومتی»، ارائه پاسخهایی درخور به پرسشهای ذیل است: ۱٫ اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟، ۲٫ آیا اقتصاد مقاومتی که شعار آن را می دهیم، تحقق پذیر است، ممکن است یا خیال خام؟ ۳٫ اگر تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است، الزامات آن چیست؟ چه کارهایی باید انجام بگیرد؟

بر این اساس، مجموعه مذکور از سه گفتار مجزا، اما مرتبط با یکدیگر و در قالب سه فصل تهیه شده است: «چرایی و چیستی سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی»، «وضعیت شناسی حوزه فرهنگ در تحقق اقتصاد مقاومتی» و «راهبردهای گفتمان سازی سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی».

بر اساس بند ۲۱ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی در خصوص این سیاستها یکی از رسالتهای اصلی فعالان و مجموعه های فرهنگی است. از همین رو، «فصل نخست»، رسالت اصلی خود را در سطح آگاهی بخشی و گفتمان سازی تعریف کرده است.

«فصل دوم» گفتاری از جنس مباحث نظری بوده که در آن پس از طرح مقدماتی در باب ابعاد فرهنگی ـ اجتماعی اقتصاد مقاومتی، به بیان جایگاه فرهنگ در تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی نظر داشته ایم. از این جهت، بررسی ظرفیتها، تهدیدها و چالشهای حوزه فرهنگ در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بحث قرار گرفته است.

«فصل سوم» نیز گفتاری کاربردی است که هدف گفتمان سازی پیرامون اقتصاد مقاومتی را تعقیب می نماید. این نوشتار با اشاره به رویکردهای موجود در قبال سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی آغاز می شود و با تطبیق آنها با دیدگاه مقام معظم رهبری تلاش میکند چارچوبی منطقی ـ اقناعی را پیش روی مخاطب قرار دهد تا از این منظر، امکان استخراج مؤلفه های گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی برای انواع مخاطب عام، نخبه، انقلابی و خانواده ها را فراهم نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما