loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بودنبروک ها: زوال یک خاندان

ناشر ماهی

نویسنده توماس مان

مترجم علی اصغر حداد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 782

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این رمان از جمله آثار معروف توماس مان است که نویسنده در آن به روایت زندگی سه نسل یک خاندان می پردازد که با مرگ یوهان بودنبروک، زوال این خاندان و روابط خانوادگی رقم می خورد. رمان «بودنبروک ها» در فهرست یک هزار اثر داستانی گاردین معرفی شده است که فرد باید پیش از مرگش بخواند و همچنین برنده جایزه نوبل است.
ارنست همینگوی گفته است یکی از حسرت هایش این است که بتواند بارِ دیگر «بودنبروک ها» را برای اولین بار بخواند.
توماس مان تاریخچه ی خانواده گی خود را دست مایه ی رمانی پر صفحه، پر توصیف، و پر از نظم و ترتیب آلمانی کرده که به خاطرش او را نابغه می خوانند: داستان از میانه ی زنده گی خاندان بودنبروک ها شروع می شود، جایی که در اوج قدرت مادی هستند و پدربزرگ هنوز زنده است ... و امتداد می یابد تا زوال خاندان: مرگ آخرین وارث و تنها زنانی که برجای مانده اند و از گذشته حرف می زنند ...

رمان در یک مهمانی خانواده گی شروع می شود. همه هستند، پدربزرگی که بانی ثروت خانواده بوده، در زمان جنگ آذوقه به جنوب برده، پدر نگران همه چیز، دختری جوان و آماده ی ازدواج، که روایت بیشتر فصل های کتاب را از آن خود خواهد داشت، و نوه ها، هنوز بچه و بی خیال همه چیز... و البته پسر ها، کسانی که جنگ قدرت را در خانواده بازی خواهند کرد... مهمانی هست و یک نامه رسیده، از پسری ناخلف که باز هم پول می خواهد... رمان آقای مان ترکیبی است از خانواده و زندگی روزمره و تاریخ آلمان.

رمان کلاسیک است: و خواندنی، البته اگر حوصله ی این جور کتاب های چاق را داشته باشید که در آن هر چیزی را دیوانه وار وصف می کنند. ولی کتاب بر خلاف دیگر رمان های کلاسیک شخصیت های محوری معدودی دارد، یک حسن برای راحت پیش رفتن در اثر و البته ترجمه هم بسیار روان و سلیس است.

توماس بودنبروک گفت: «چه موج های بلندی. ببین چه طور در زنجیره ای بی پایان یکی بعد از دیگری بیهوده و عبث پیش می آیند و سر به ساحل می کوبند. با این همه، مثل هر چیز ساده و ضروری ای آرامش بخش و تسلا دهنده اند. در این چند روز من دلبسته ی دریا شده ام. شاید به دلیل دوری راه بود که بیشتر ها کوهستان را ترجیح می دادم. حالا دیگر شوق کوهستان در دلم نیست. به گمانم در کوهستان بترسم و خجل بشوم. کوهستان بیش از اندازه خودکامه، بی نظم و متنوع است. شک ندارم که در کوهستان احساس حقارت می کنم. راستی کسانی که یکنواختی دریا را ترجیح می دهند، چه کسانی هستند؟...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما