loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امیرحسین و چراغ جادو

رمان نوجوان امروز

2.7 (3)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

"امیر حسین و چراغ جادو" داستان پسری 14 ساله است که چراغی جادویی پیدا می کند و بعد از مدتی به وجود بچه غولی در آن پی می برد. امیر حسین می خواهد بدون هیچ تلاشی به آرزوهای خود برسد اما بچه غول با رفتار و عمل خود به او نشان می دهد که خواسته اش منطقی نیست و برای رسیدن به آرزوها باید تلاش کرد.

رمان از فضایی نیمه تخیلی برخوردار است. از یک سو با چراغی جادویی و شخصیتی به نام بچه غول روبرو هستیم و از سویی دیگر با امیر حسینی که در دنیای امروز زندگی می کند، دنیایی که در آن عمو پورنگ، نان باگت، کالباس ، موبایل و... در کنار هم وجود دارند. زاویه دید داستان سوم شخص است و حوادث علی معلولی داستان به خوبی بیان شده اند در مقابل رمان از شخصیت پردازی خوبی بهره نبرده است و نمی توان به راحتی با شخصیتهای داستان (حتی امیرحسین) ارتباط برقرار کرد. داستان از فضاپردازی خوبی بهره مند است و بخصوص در توصیف فضای گاراژ نویسنده بسیار خوب عمل می کند . با تمام این اوصاف نمی توان از کلیشه های کتاب به راحتی چشم پوشید( رسیدن به گنج با شخم زدن و کاشتن گندم!!!) که در داستانهای زیادی با آن برخورد می کنیم.

بچه غول گفت: ما باید نداریم آقا امیر. می توانیم مثل دو تا دوست کنار هم باشیم. من الان پیش تو هستم تا به تو کمک کنم به آرزوهایت برسی. البته قدم به قدم و یکی یکی.
امیرحسین که داشت لجش در می آمد، گفت: من حال و حوصله زیادی ندارم ها! تو هنوز مرا نشناخته ای. اگر تو یک غولی و مال منی، باید هر چه می گویم مو به مو گوش بدهی.
بچه غول گفت: عجب بچه تند مزاجی هستی. شما آدم ها یک ضرب المثل دارید که می گوید:یواش برو با هم بیاییم.
امیرحسین صدایش را بلند کرد و گفت: تو بچه غول یه وجبی برای من ضرب المثل می خوانی؟ همین الان باید آرزوهای منو برآورده کنی.
بچه غول گفت: مثل اینکه تو حرف حساب حالیت نمی شود. کاری نکن که خودم را گم و گور کنم و برای همیشه از پیشت بروم.
امیرحسین گفت: یک ریال بده آش به همین خیال باش. صدایی ازچراغ درنیامد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما