loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گذر از کوه کبود

رمان نوجوان امروز

4 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47392 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، از مجموعه «رمان نوجوان امروز»، دربردارنده داستانی فارسی است و برای گروه سنی «د» و «ه» تهیه شده است.

در خلاصه داستان آمده: «علی» علاقمند به شعر و نویسندگی، «موسی» پسری با وقار و متین و «هوشنگ»، «نادر» و... اهل بم هستند. آن ها در کنار هم روزهای نوجوانی را با ماجراهای مختلف طی می کنند. دغدغة اصلی آن ها کوه کبودی است که طبق گفته های بزرگتر ها، پر از اشباح و هیولا است.
روزی آن ها تصمیم می گیرند برای اعلام اعتراض خود، برای آزادی معلّمشان که توسط ساواک دستگیر شده، از کوه کبود عبور کنند، آن ها علیرغم خطرهای بسیار به تظاهرات خود ادامه می دهند و این خاطره به عنوان بزرگترین خاطرة نوجوانی در ذهن آن ها ماندگار می شود.
مدتی بعد، موسی توسط رژیم پهلوی کشته می شود. سال ها بعد نادر هنرپیشه و هوشنگ یک مهندس شده است و علی نیز در نقش نویسنده، خاطرات دوران نوجوانی اش را در کنار دوستان به رشته تحریر در می آورد.

مدتی کوتاه همه ساکت بودیم. و به نظرم باز فضا، فضای سنگینی می امد. از گوشه ی چشم نگاه کردم و دیدم که جوانی غریبه با رنگ و رویی سرخ و سپید و با چشمانی رنگی، که هیچ شباهتی به همشهری هامان نداشت، با اشاره های چشم و ابرو، ما را نشان سهراب میدهد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

ابوالفضل هدایتی

لطفا کتاب های بهتری بنویسید آخه

هر چند که از کانون پرورش فکری بهتر از این توقع نداشتم

اون از رمان الاکلنگ کودکی ماشین هاچی و هوچی حالا این اومد

رمان یه جورایی بچه بازیه روند خودشو نداره اروم جلو میره

فصل بندی نیست( چیزی به اسم فصل اصلا نداره )ادم سر در گم میشه

24 خرداد 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما