loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشف الارتیاب: تاریخ و نقد وهابیت

ناشر مطبوعات دینی

نویسنده سید محسن امین

مترجم علی اکبر فائزی پور

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 695

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

فرقه وهابیت از بدو ظهور تاکنون با ایجاد بدعتهای زیادی در دین و تکفیر مسلمین به خشونت و قتل مسلمانان اقدام می نمایند و خود را تنها مسلمان واقعی می دانند. علمای اسلامی از بدو ظهور این فرقه ضاله تا به امروز اقدام به تألیف و تدوین کتب، جزوات و رسائلی در معرفی این فرقه ضاله و نقد این فرقه کرده اند. از جمله این تألیفات، کتاب حاضر که ترجمه کتاب کشف الارتیاب فی اتباع محمد بن عبدالوهاب تألیف عالم شیعی سید محسن امین می باشد. مؤلف این اثر درصدد بوده که تاریخ ظهور و علل ظهور این فرقه ضاله را مطرح کند و به نقد شبهات و تفکرات وهابیت در خصوص عقائد شیعه بپردازد.

این کتاب حاوی مقدمه و هفده فصل می باشد. بعضی از فصول عبارتند از: در ابتدا تاریخچه ای از پیدایش فرقه ضاله وهابیت و فراز و نشیبهای شکل گیری این فرقه و غلبه پیدا کردن وهابیّون بر مکه و بدست گرفتن حکومت آن ارائه شده، بعد از آن در خواندن غیر خداوند و طلب دادرسی و یاری نمودن به غیر خدا و خواستن حاجتها از غیر خدا بحث شده است. فصل سوم این اثر در توسل بسوی خداوند به وسیله انبیاء و صالحین می باشد. بعد از آن در قسم دادن خدا را به مخلوقاتش یا به حق مخلوقش بررسی گردیده، فصل پنجم مبحثی در قسم خوردن به غیر خداوند متعال ذکر شده است. فصل ششم در تعبیر از غیر خداوند به لفظ سیّد و مولی و غیر آن بطور خطاب یا غیر خطاب است. در فصل هفتم و هشتم به مباحثی در نحر شتر و ذبح گوسفند و گاو آمده و در نذر نمودن برای غیر خدا مطالبی ارائه گردیده. فصل نهم در بنای قبور و بنای گنبد و ضریح روی قبور پرداخته. و .....

مؤلف بعد از بررسی تاریخ وهابیّت به نقد این فرقه ضاله پرداخته و به این نتیجه رسیده که وهابیّون با خوارج هم عصر مولا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) شباهت زیادی دارند و قشری نگر هستند و در شناخت مسائل دینی, فقهی و اعتقادی هیچگونه عمقی ندارند. وی دلائل وهابیّون را که در آنها مسلمین به ویژه شیعیان را کافر میدانند مانند توسل، نذر کردن برای غیرخدا، شفاعت، زیارت قبور ائمه، مطرح کرده و ردّ می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما