loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ناحماسه: مجموعه غزل

مجموعه شعر 26

ناشر شهرستان ادب

شاعر پیمان طالبی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 62

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47497 10003022
5,000 4,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این مجموعه، شامل قریب به 30 غزل از غزل های سروده شده توسط شاعر در طی سال های 88 تا 93 است. درون مایه اکثر شعرها اجتماعی، سیاسی و آیینی ست و غالب شعرها رویکرد اعتراضی دارند.

گفتنی ست این شاعر جوان، برگزیده جشنواره های متعدد ادبی از جمله جشنواره سراسری شعر انقلاب، کنگره ملی شعر عاشورا، کنگره ملی پیامبر اعظم و جایزه ادبی تهران می باشد.

شعر گفتن برای شهید مصطفی احمدی روشن، شهید دانایی فر و پنج سرباز ربوده شده در مرز شرقی کشور و ... نیز نشان از سطح دغدغه این شاعر دارد. همین که او به مسائل روز واکنش نشان می دهد مشخص است که او نسبت به مسائل اطرافش بی تفاوت نیست.

زبان شعری طالبی یک زبان فخیم و فاخر است که این را با مروری بر اشعارش می توان فهمید. «نا حماسه» مجموعه شعری متفاوت از نظر زبانی است به خصوص وقتی با این نکته که این مجموعه اول شاعر است روبرو می شویم به جایگاه این زبان پی می بریم.

نکته دیگری که در خوانش «ناحماسه» دستگیر خواننده می شود عمق دانش شاعر است. نحوه پرداختن به مضامین و موضوعات در این مجموعه شعر نشان می دهد که شاعر اهل مطالعه است. پانوشت هایی که در پایان اشعارش این نکته را بر خواننده عیان می کند.

هرچند هر مجموعه شعر، در نوع خود یک مجموعه شعر متفاوت است اما «نا حماسه» نیز در نوع خود تفاوت هایی دارد که همین آن را دلپذیر می کند. نوع زبان و بیان طالبی مهمترین وجه برجسته غزل های او است و خواننده شعر این نکته را در خواهد یافت.

غزلی از مجموعه ناحماسه :

مرا دو مرتبه مهمان به دیدن آمده بود
"بهار" آمده بود و "شکفتن" آمده بود

نسیم در تن گلزار روح تازه دمید
درخت را نفسی تازه در تن آمده بود

زبان هرچه زبان آور است در نزد
درخت – منبر گنجشک! –، الکن آمده بود

برای پیشکش گل به هرچه معشوق است
چه احتیاج به گلدان، که گلشن آمده بود

هر آنچه عاشق و معشوق، خوب و خوش بودند
هر آنکه دوست، به دیدار دشمن آمده بود

بهار آمده بود از دوباره اما آه
چه بر سر دل دیوانه من آمده بود؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما